منیزیم اضطراب را کم می کند یا عصبانیت؟+لیست غذاهای منیزیم دار

خط سلامت: منیزیم یکی از عناصر مورد نیاز برای بدن است.

منیزیم اضطراب را کم می کند یا عصبانیت؟+لیست غذاهای منیزیم دار

منیزیم خواص مختلفی برای سلامتی دارد.

به گزارش خط سلامت منیزیم در درمان اضطراب مفید است.

منیزیم و اضطراب

این ماده معدنی اخیرا به‌دلیل گزارش‌ها و تبلیغاتی درباره تاثیر در درمان کلی اضطراب محبوبیت گسترده‌ای پیدا کرده است. منیزیم اثر آرام‌بخش کلی دارد و بیشتر آمریکایی‌ها در رژیم غذایی روزانه‌شان به اندازه کافی منیزیم دریافت نمی‌کنند. شاید به همین دلیل است که آن‌هایی که میزان زیادی از این ماده مغذی دریافت می‌کنند کمتر احساس عصبانیت می‌کنند.

آنچه محققان از این پژوهش دریافته‌اند این است: منیزیم این توانایی را دارد که با کاهش اثر گلوتامات هیجان‌ساز excitement-making glutamate، استرس را در بدن مهار کند.

مواد غذایی حاوی منیزیم

کارشناسان توصیه می‌کنند افزایش میزان منیزیم در بدن را از میز غذا آغاز شود. تخم کدو و دانه چیا و همچنین بادام و بادام هندی سرشار از منیزیم‌اند. اسفناج و ماهی قزل‌آلا، شیر سویا، و موز را نیز می‌توان به این فهرست اضافه کرد.

از دیگر خوردنی‌هایی که نیاز بدن به منیزیم را برآورده می‌کنند مکمل‌ها هستند که با مشورت کارشناسان می‌توان مناسبت‌ترین آن‌ها را انتخاب کرد.

 محققان تاکید می‌کنند منیزیم را نباید «ماده‌ای معجزه‌آسا» دانست که قادر به حل هر مشکلی است، زیرا در موارد جدی اضطراب و مشکلات حوزه سلامت روان، حتما باید به روانشناس بالینی مراجعه کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان