عفونت گوش شنوایی کودکان را کم می کند+درمان

خط سلامت: عفونت گوش یکی از عفونت های رایج در کودکان است.

عفونت گوش شنوایی کودکان را کم می کند+درمان

عفونت گوش مشکلات زیادی را برای کودکان ایجاد می کند.

به گزارش خط سلامت عفونت گوش بر شنوایی کودکان اثر می گذارد.

عفونت گوش در کودکان

عفونت گوش در کودکان به مشکلات رشد طولانی‌ مدت منجر می شود.

محققان اخیراً در مجله بین المللی گوش و حلق و بینی کودکان گزارش دادند کم شنوایی موقت ناشی از عفونت های مکرر گوش سال ها بعد باعث تاخیر در رشد زبان و پردازش صدا می شود . برای این مطالعه، محققان رشد 117 کودک 5 تا 10 ساله را دنبال کردند.

 عفونت گوش قبل 3 سالگی

محققان دریافتند کودکانی که قبل از 3 سالگی چندین بار دچار عفونت گوش شده‌اند، دایره واژگان کوچک‌تری دارند و برای تطبیق کلمات مشابه با مشکل مواجه می‌شوند. کودکان مستعد ابتلا به عفونت گوش نیز در تشخیص تغییرات در صداها مشکل داشتند، که نشانه ای از مشکلات در مراکز پردازش شنوایی مغز آنهاست.

محققان دریافتند عفونت گوش شنوایی را مختل می کند زیرا مایع در پشت پرده گوش جمع می شود. تجمع مایعات بر شنوایی تأثیر می گذارد حتی اگر عفونت گوش دردناک نباشد. این بدان معناست که والدین، پزشکان و مربیان باید به کودکانی که مستعد عفونت گوش هستند توجه زیادی داشته باشند، حتی اگر به نظر می رسد مشکلی در آن ها وجود نداشته باشد.

درمان عفونت گوش

درمان زودهنگام عفونت گوش به جلوگیری از تجمع این مایع کمک می کند. کودکان مبتلا به عفونت مزمن گوش نیز می توانند از طریق لوله های موقتی که به تخلیه مایع کمک می کنند، درمان شوند.

به گفته محققان، این کودکان باید در طول دوران تحصیلی خود از نظر تاخیرهای رشدی بالقوه تحت نظارت باشند، زیرا برخی از کاستی های زبانی خود را در کلاس های بعدی نشان می دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان