غذا بخورید و لاغر شوید/ آخرین شیوه متخصصان برای تناسب اندام

خط سلامت: لاغری و کاهش وزن با خوردن غذاهای خشک میسر می شود.

غذا بخورید و لاغر شوید/ آخرین شیوه متخصصان برای تناسب اندام

لاغری و کاهش وزن ​با خوردن غذاهایی که برای جویدن آنها انرژی بیشتری لازم است به راحتی اتفاق می افتد. غذاهایی با بافت خشک برای هضم نیاز به فعالیت بیشتری دارد، به همین دلیل می تواند در لاغری موثر باشد. 

به گزارش خط سلامت درباره کاهش وزن و لاغری متخصصان تغذیه تایید می کنند یکی از اولین قوانین کاهش وزن این است غذا خوردن آرام به بدن فرد اجازه می دهد احساس سیری کند.

لاغری و کاهش وزن با غذاهای خشک

غذا با بافت خشک و ترد افراد را بیشتر مجبور به جویدن می کند در نتیجه همین امر باعث می شود فرد غذای کمتری مصرف کند. این بدان معناست غذاهای با بافت سفت، ترد یا جویدنی که برای فرو دادن به جویدن بیشتری نیاز دارند، می‌توانند کاهش وزن را با جلوگیری از خوردن بیش از حد یکبار و احساس سیری سریع‌تر تسهیل کنند و 300 کالری کمتر به بدن برسد.

محققان دانشگاه واگنینگن هلند دریافتند کسانی که وعده های غذایی ترد می خورند 26 درصد کالری کمتری مصرف می کنند زیرا سریع تر خوردن آن ها سخت است. وعده های غذایی با بافت نسبتا خشک مانند: برنج ، سالاد ترد، سینه مرغ و .... می باشند.

محققان بر این باورند هرچه فرد آهسته‌تر غذا بخورد، بدن بهتر می‌تواند میزان غذای مصرف شده را پیگیری کند، به این معنی که فرد ممکن است متوجه شود سریع‌تر سیر شده و از خوردن دست می‌کشد.

دکتر سیاران فورد- Ciarán Forde – پرفسور در رشته علوم حسی و رفتار خوردن در دانشگاه تحقیقاتی Wageningen می گوید: اکنون بیش از یک دهه شواهد داریم نشان می‌دهد افرادی که بافت‌هایی را انتخاب می‌کنند که آنها را به خوردن آهسته‌تر تشویق می‌کند مانند غذاهای ترد، سفت‌تر یا جویدنی‌تر، می‌تواند به مصرف کالری کمتر کمک کند و در عین حال به همان اندازه احساس رضایت کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان