زیر این پتوها احساس آرامش می کنید

خط سلامت: خوابیدن در حالی که احساس فشار ملایم و سنگینی می کنید آرامش بخش است. یک پتوی سنگین تقریباً همین حس را ایجاد می کند.

زیر این پتوها احساس آرامش می کنید

خوابیدن با یک پتوی سنگین به علت اینکه فشار و وزن به بدن وارد می‌کند، همان تاثیر در آغوش گرفتن، در دست گرفتن یا نوازش را ایجاد می کند و باعث آرامش و خواب خوب می‌شود.

به گزارش خط سلامت بنیاد خواب اضافه می‌کند که این نوع تحریک عمیق و کنترل‌شده می‌تواند به شما کمک کند تا آرام بخوابید.

 کارشناسان می‌گویند پتوی سنگین درست مثل این است که در یک آغوش محکم قرار دارید.

مزایای پتوی سنگین

 آرام بخش اند

ترزا می بنسون- Theresa May Benson- کاردرمانگر و مدیر اجرایی بنیاد  اسپیرال ، یک سازمان غیرانتفاعی که به تحقیق و پژوهش اختصاص دارد، می‌گوید: فشار لمس عمیق یکی از انواع اولیه اطلاعات حسی است که سیستم عصبی حسی ما را آرام و سازمان‌دهی می‌کند. فشار پتوهای سنگین و فشار عمیق لمسی به طور کلی یک احساس آرامش‌بخش است. یک مطالعه نشان داد فشار پتوی سنگین روی بدن باعث می شود مغز ملاتونین  بیشتری بسازد  ، هورمونی که به خواب کمک می کند.

احساس امنیت

پتوی سنگین استرس و اضطراب را کاهش می دهد. پتوی سنگین به بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

چه کسانی از پتوی سنگین سود می برند

 همه افراد گاهی اوقات اضطراب دارند. دکتر میشل درروپ-Michelle Drerup-روانپزشک و محقق خواب ، می‌گوید: در حالی که مطالعات در این مورد اندک است، اعتقاد بر این است آنها به برخی از افراد مبتلا به اضطراب کمک می‌کنند که هم با افسردگی و هم با بی‌خوابی مرتبط است.

وی می‌گوید: در یک مطالعه روی 32 بزرگسال، 63 درصد پس از دراز کشیدن زیر یک پتوی یک و نیم کیلویی به مدت 5 دقیقه، اضطراب کمتری را گزارش کردند.

مطالعه دیگری روی 30 بزرگسال که به دلیل بحران سلامت روان در بیمارستان بستری شده بودند، نشان داد 60٪ پس از استفاده از یک پتوی سنگین، اضطراب کمتری داشتند. مطالعات کوچک دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان با شرایط مختل کننده خواب مختلف (از جمله اضطراب و افسردگی) با استفاده از یک پتوی وزن دار بهتر می‌خوابیدند.

پتوی سنگین و بیش فعالی

کاردرمانگرانی که با کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) و اوتیسم کار می کنند، پتوهای سنگین را مفید یافته اند.

یک مطالعه در سال 2022 نشان داد استفاده از یک پتوی وزن دار به طور قابل توجهی مشکلات خواب را در کودکان مبتلا به بیش فعالی (ADHD) بهبود می بخشد.

چه کسانی نباید از پتوی وزن دار استفاده کنند؟

پتوهای سنگین نباید توسط افرادی که نمی توانند آزادانه زیر آن بیرون بیایند استفاده شود. حتی اگر گاهی اوقات از آنها به عنوان یک ابزار درمانی برای کودکان استفاده می شود، مهم است که ابتدا با یک متخصص پزشکی، مانند یک متخصص اطفال، قبل از آن صحبت کنید. متخصصان می گویند: وزن پتو باید تقریباً 10٪ وزن بدن شما باشد 

پتوی سنگین برای افراد مبتلا به بیماری‌های دیابت ، تنفس، از جمله آسم و آپنه انسدادی خواب، مشکلات گردش خون یا فشار خون، پوست ، بثورات پوستی یا زخم باز و فوبیا نامناسب است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان