بدن تان را با این 8 انتخاب بیمه سلامت کنید

خط سلامت: تقویت سیستم ایمنی با خوردن برخی مواد غذایی ممکن است.

بدن تان را با این 8 انتخاب بیمه سلامت کنید

تقویت سیستم ایمنی باعث کاهش بیماری می شود.در این فصل که عوامل بیماری زا زیاد است تقویت سیستم ایمنی اهمیت دارد.

به گزارش خط سلامت با این خوراکی ها بهتر از دارو دستگاه ایمنی‌تان را تقویت کنید. اجتناب از قرار گرفتن در معرض میکروب‌ها غیرممکن است. ساختار ژنتیکی بعضی افراد به آنها نسبت به سایرین برتری می دهد، اما با این حال، از بیمار شدن جلوگیری نمی‌کند.

تقویت سیستم ایمنی و بیماری

همه‌ افراد در برحه‌ای از زندگی‌ قربانی بیماری بوده‌اند. از این گذشته، این احتمال وجود دارد در که آینده دوباره بیمار شوند. به کمک بهداشت خوب، ورزش و به کار گرفتن عادات خوراکی خوب بهترین شانس را برای دور ماندن  از بیماری خواهیم ‌داشت.

هرچند بهداشت و ورزش توصیه‌هایی روشن و بدیهی برای بیشتر آدم‌ها هستند، اما خوردن خوراکی‌های سالم همیشه روشن و بدیهی نیست. از این گذشته بیش‌تر آدم‌ها برای واژه‌ سالم تعریف خاصی را دارند.

بعضی افراد اساس تعریف‌شان را بر توصیه‌های خانواده، دوستان، یا کارشناسان سلامت قرار می دهند. در مقابل دیگران اساس تعریف‌شان را بر حدس و گمان یا بی‌تفاوتی بنا می کنند.

دستگاه ایمنی و سلامتی

دستگاه ایمنی با سایر دستگاه‌های بدن تفاوتی ندارد. این دستگاه یک آستانه‌ تحمل دارد. اگر به‌طور مداوم خوراکی‌های ناسالم بخورید، دستگاه ایمنی فرد را از این موضوع آگاه خواهدکرد.

اگر با مصرف دارو تلاش کنید احساس بهتری داشته‌باشید، این کار در درازمدت سبب پیامدهای بیش‌تر می‌شود. با گنجاندن این ۸ خوراکی تقویت‌کننده‌ دستگاه ایمنی در رژیم غذایی‌ در این مسیر گامی درست بردارید.

قارچ‌

قارچ که یک خوراکی تقویت‌کننده‌ی ایمنی وحاوی مقادیر قابل توجهی فیبر، پروتیین، کلسیم، و ویتامین هستند دستگاه ایمنی از بتاگلوکان است تغذیه می‌کند. این ماده ترکیبی قدرتمند است که به روشی مشابه اکیناسه(سرخارگل)، ایمنی را بهبود می‌بخشد.

دستور استفاده: سوپ قارچ و پیاز

قارچ و پیاز را خرد کنید .منتظر بمانید آب در قابلمه به جوش بیاید، این سبزیجات را به قابلمه‌ی آب در حال جوش اضافه کنید و قبل از خوردن، ادویه را به آن بیفزایید.

سیر

احتمالا سیر یکی از بهترین خوراکی‌های تقویت‌کننده‌ی ایمنی است. از آن‌جا که سیر یک خوراکی ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ است، جایگزینی طبیعی برای آنتی‌بیوتیک‌های صنعتی است. از این گذشته، مشاهده شده‌است سیر فشار خون و کلسترول را پایین می‌آورد.

دستور استفاده: نان سیر

هنگام این‌که ماهیتابه با حرارت متوسط داغ می‌شود، روی دو طرف نان کره بمالید(بهتر است نان سفید یا نان ایتالیایی باشد) و آن را با پودر سیر طعم‌دار کنید..

قطعات نان را روی ماهیتابه قرار دهید و آنها را چند بار بچرخانید تا هر دو طرف‌شان طلایی مایل به قهوه‌ای شود.

دارچین

دارچین نه‌تنها طعمی فوق‌العاده دارد، بلکه در خدمت هدفی فوق‌العاده نیز هست. این ادویه قند خون را پایین می‌آورد و سموم را از بدن پاک می‌کند. هم‌چنین یک عامل ضدمیکروب است که پژوهشگران دریافته‌اند باکتری اشریشیا کُلی و بسیاری دیگر از انواع باکتری‌ها را از بین می‌برد.

دستور استفاده: سیب‌زمینی‌شیرینِ خوشمزه و شیرین

وقتی سیب‌زمینی‌های شیرین را خرد می‌کنید و سطح بشقاب را با دارچین می‌پوشانید، ماهیتابه را با روغن سرخ‌کردنی  داغ کنید.

سیب‌زمینی‌های شیرین را در ماهیتابه بگذارید و چند بار آنها را بچرخانید تا هر دو طرف‌شان قهوه‌ای شود.

هر قطعه سیب‌زمینی‌شیرین را در دارچین بغلطانید .

بروکلی

سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی خوراکی‌های خوبی هستند که به‌طور طبیعی بدن را سم‌زدایی می‌کنند. این نوع سبزی حاوی آمینواسیدِ کولین است، که به حفظ سلامت روده کمک می‌کند. هم‌چنین، سرشار از ویتامین C است، که به خاطر خواص تقویت‌کننده‌ی ایمنی‌اش شناخته‌شده است.

دستور استفاده: بروکلی با پنیر 

هنگامی که بروکلی و پنیر مورد علاقه‌تان را خرد می‌کنید، ماهیتابه را با حرارت کم گرم کنید. بروکلی و پنیر را در ماهیتابه بریزید و به مدت چند دقیقه تفت دهید تا بروکلی نرم‌تر شود و پنیر به حالت خمیری دربیاید.

ماست

 ماست حاوی ویتامین آفتاب و  پروبیوتیک است که اگر می‌خواهید از حداکثر فواید ماست بهره‌مند شوید، بهتر است از نوع طعم‌دار‌نشده‌ آن استفاده کنید.

 

بلوبری

این میوه‌ کوچک تاثیر بزرگی بر سلامت  دارد. بلوبری در مقایسه با سایر میوه‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان است. 

دستور مصرف: بلوبری و بادام

یک بسته بلوبری و یک فنجان بادام را با هم در یک کاسه بریزید. 

آووکادو

این میوه که جزء اصلی گواکامولی(نوعی سس مکزیکی) است، در مورد فواید سلامتی ما را ناامید نمی‌کند.

این میوه حاوی لیکوپن و بتاکاروتن آنتی‌اکسیدان‌  و ویتامین ای و آ  هستند. اسید های چرب موجود در این میوه با رادیکال های آزاد مبارزه می کند .

دستور پخت: تخم‌مرغ و آووکادو

در هنگام این‌که پوست آووکادو را جدا می‌کنید ماهیتابه را با روغن مورد علاقه‌تان داغ کنید. دو عدد تخم‌مرغ را در ماهیتابه بشکنید و آن را هم بزنید . تخم‌مرغ هم‌زده را از ماهیتابه خارج کنید و آن را به همراه آووکادو روی نان ذرت قرار دهید. 

اسفناج

اسفناج سرشار از فولیک‌اسید و ویتامین ث است. دو  که هر دو این‌ها به عنوان تقویت‌کننده‌ی ایمنی شناخته می‌شوند. هم‌چنین این سبزی یک منبع غنی از پتاسیم و منیزیم است،  ماده‌ی معدنی که آب بدن را حفظ می‌کنند و سطح انرژی را در حالت تعادل نگه‌می‌دارند

دستور مصرف: برگر بدون نان

 هنگام این‌که یک لایه‌ ضخیم اسفناج را که شبیه یک قطعه نان است در بشقاب‌تان آماده می‌کنید، ماهیتابه را با روغن سرخ‌کردنی مورد علاقه‌تان داغ کنید.

با گوشت چرخ‌شده‌ یک برگر درست کنید و آن را در ماهیتابه بگذارید تا آن‌طور که دوست دارید(نیم‌پخته، نیم‌پخته‌ متوسط، یا کاملا پخته) طبخ کنید.

وقتی برگر آماده شد، آن را روی لایه‌ اسفناج قرار دهید. سطح برگر را با چاشنی‌ها و ادویه‌ ترجیحی‌تان بپوشانید. سپس یک لایه اسفناج ضخیم دیگر درست کنید و آن را روی برگر قرار دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان