این ماده را از خودتان دور نکنید/ به تنهایی هزار کاره است

خط سلامت: منیزیم در سلامت روانی و جسمانی نقش موثری دارد. کمبود منیزیم باعث بروز مشکلات متعددی برای بدن می شود.

این ماده را از خودتان دور نکنید/ به تنهایی هزار کاره است

منیزیم به عنوان یک ریزمغذی نقش مهمی در سلامت دارد و توجه به تامیم آن موجب کاهش بیماری می شود. اگر به بیماری های زیرمبتلا هستید به مصرف منیزیم توجه کنید.

منیزیم و آسم

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های حامی منیزیم یا پیروی برنامه غذایی حاوی منیزیم در بیماران مبتلا به آسم از اسپاسم عضلات تنفسی پیشگیری کرده و تعداد دفعات حمله را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف مقادیر کافی از این مکمل در بیماران مبتلا به آسم از خس خس و تنگی نفس می کاهد.

منیزیم و پوکی استخوان

منیزیم از ترکیبات مفید و موثر در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان بوده و مصرف مقادیر کافی آن در بیماران مبتلا به پوکی استخوان احتمال شکنندگی استخوان‌ها را کاهش می‌دهد.

منیزیم و بارداری

مصرف مکمل‌های حاوی منیزیم در دوران بارداری ریسک ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد و با کنترل فشار خون بارداری، احتمال ابتلا به مسمومیت بارداری را کم می‌کند.

منیزیم و کمر درد‌های مزدمن

یکی از راهکارهای بهبود کمردردهای مزمن مصرف مکمل‌های حاوی منیزیم یا بهره‌مندی از الگوی غذایی سرشار از این ریز مغذی است این ریز مغذی مفید استرس و اسپاسم عضلات کمر را کاهش داده و از تنش‌های ماهیچه‌ کلیوی می‌کاهد.

منیزیم و حملات قلبی

فقر منیزیم در بدن یکی از دلایل افزایش ابتلا به حملات قلبی است. منیزیم ریتم ناموزون قلب را تنظیم کرده و از وقوع حملات قلبی می کاهد.

منیزیم و خستگی‌ مزمن

سندرم خستگی مزمن یکی از پیامدهای دنیای پر استرس امروز محسوب می شود. مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم باعث آزادسازی عضلات شده و دردهای مزمن ماهیچه‌ای و خستگی مفرط را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

منیزیم و مشکلات گوارشی

یبوست و اختلالات دستگاه گوارشی از جمله مشکلات شایع است که اکثر افراد کم و بیش آن را تجربه کرده اند. مصرف مقادیر زیادی از آب همراه با مواد غذایی حاوی منیزیم نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به یبوست و درمان آن ایفا می‌کند.

منیزیم و دیابت

پژوهش‌های متعددی حاکی از این است که مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم بهترین منبع غذایی برای بیماران دیابتی محسوب می‌شود. این ریزمغذی مفید باعث بهبود واکنش انسولین به تولید قند خون می‌شود.

منیزیم و مشکلات عصبی

در علم پزشکی از منیزیم و مکمل‌های حاوی این ماده‌ی غذایی برای بهبود مشکلات عصبی استفاده می‌شود. به عقیده‌ی محققان، در بیماران مبتلا به فقر منیزیم، اختلالات عصبی مانند فوبیا، مشکلات اضطرابی و حملات ناگهانی عصبی بیش از سایرین گزارش می شود.

منیزیم و فشار خون

در بیماران مبتلا به فشار خون فقر منیزیم باعث تشدید بیماری می‌شود از طرف دیگر تحقیقات نشان می‌دهد، در بیماران مبتلا به فشارخون فقر منیزیم شایع است. از این رو برای درمان این بیماری مصرف مکمل‌های حاوی منیزیم توصیه می‌شود.

منیزیم و حملات میگرنی

حملات میگرنی از مشکلات شایع افراد در دنیای صنعتی و پر از استرس محسوب می‌شود. تحقیقات حاکی از آن است که کبود منیزیم از جمله علل سردردها و وقوع حملات میگرنی محسوب می‌شود.

منیزیم و تولید کلاژن

منیزیم از جمله مواد معدنی است که در تولید پروتئین هایی که به ساخت کلاژن‌های پوست کمک می‌کند، نقش دارد. مصرف مواد معدنی حاوی منیزیم از پیری زودرس و افتادگی پوست پیشگیری می‌کند.

همچنین جذب بهتر مکمل‌هایی مانند سدیم، کلسیم، فسفر و پتاسیم از دیگر حواس منیزیم است. انرژی بخشی و فعال کردن عملکرد آنزیم هایی که در تولید انرژی نقش دارند از خواص عمده منیزیم به شمار می رود . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است . 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان