ورزش دو فایده فوری دارد+ 30 دقیقه ورزش را جدی بگیرید

خط سلامت: ورزش و فشار خون دو عامل مهم در سلامت قلب و عروق هستند.

 ورزش دو فایده فوری دارد+ 30 دقیقه ورزش را جدی بگیرید

ورزش منظم باعث قوی شدن قلب و کاهش فشار خون می‌شود، زیرا قلب با تلاش کمتری خون را پمپاژ می‌کند.

به گزارش خط سلامت آخرین یافته‌های پزشکی حکایت از آن دارد که ورزش تاثیر مستقیمی بر تنظیم فشار خون دارد. ورزش همچنین به صورت غیر مستقیم باعث مدیریت وزن و انتخاب رژیم غذایی سالم می‌شود و این دو یکی از راه‌های مهم جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا است.

ورزش و شادی

متخصصان روانشناسی و فیزولوژیک انجام ورزش و تمرینات 30 دقیقه‌ای را در طول روز بهترین فعالیت برای تمرین شادمانی می‌دانند. آنها معتقدند لزومی ندارد که این 30 دقیقه را به انجام یک نرمش یا تمرینات یک رشته‌ ورزشی اختصاص دهید بلکه می‌توان این 30 دقیقه را به باغبانی، شست شوی راه پله ها، پنجره‌ها، دوچرخه سواری در کنار فرزندان و راه رفتن با آنان و... اختصاص داد.

 اگرچه بسیاری از متخصصان می‌گویند لازم نیست برای انجام تمرین ورزشی در یک مرکز یا باشگاه ثبت نام کنید، ولی تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که تمرینات خود در یک مرکز ورزشی  دنبال می‌کنند، موفق‌تر بوده اند زیرا علاوه بر استفاده از تجهیزات مناسب، تمرین در کنار یک مربی آنان را از آسیب ها دور نگه می‌دارد. از سوی دیگر هر فرد بنا بر نیازی که بدن او به تمرین خاص دارد، بیشتر از آن بهره‌مند می‌شود.

 تمرینات مقاومتی و کاهش فشار خون

تمرینات مقاومتی موجب کاهش چربی بدن، افزایش توده‌ عضلانی و افزایش متابولیسم بدن می‌شود. از دست دادن 500 گرم وزن تاثیر زیادی در جلوگیری فرد در ابتلا به فشار خون بالا دارد.

پمپاژ قلب شرط اساسی برای کاهش فشار خون شناخته شده است. شنا به مدت نیم ساعت در روز گردش خون را تقویت کرده، میزان آدرنالین را کاهش می‌دهد و  باعث شل شدن رگ های خونی می‌شود. شنا ضربان نبض و فشار خون را کاهش می‌دهد.

تمرینات ورزشی را به آهستگی شروع کنید و سپس بر ساعت و میزان آن بیفزایید. برای شروع 10 تا 15 دقیقه ورزش کافی است. تمرینات ناگهانی، طولانی و سنگین باعث وارد شدن آسیب به بدن فرد می‌شود. باغبانی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، یوگا، ایروبیک و... تمرینات مناسب کاهش فشار خون شناخته شده اند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان