زن و شوهرها چه روزهایی بیشتر دعوا می کنند!

خط سلامت: اکثر زوج ها کاهش رضایت از رابطه را تا سه سال پس از تولد فرزندشان گزارش می کنند.

زن و شوهرها چه روزهایی بیشتر دعوا می کنند!

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان داده است، 67 درصد از زوج ها تا سه سال پس از تولد فرزند کاهش رضایت از رابطه را گزارش می دهند؛ بطوریکه فراوانی و شدت تعارض و همچنین احساس عدم قدردانی افزایش می یابد.

تاثیر زن و شوهرها به یکدیگر

افسردگی پس از زایمان یکی شایع ترین اختلالات است که یک مادر، پس از بچه دار شدن تجربه می کند. مهم است بدانید سلامت روان هریک از زوجین، تا حد زیادی تحت تأثیر سلامت روان شریک زندگی خود، قرار می گیرد؛ بطوری که اگر مادر افسردگی پس از زایمان را تجربه کند، خطر افسردگی پدر تا 50 درصد افزایش می یابد. روابط عاشقانه می تواند به عنوان یک عامل خطر یا محافظت کننده برای افسردگی پس از زایمان عمل کند. تحقیقات نشان می‌دهد، روابط همراه با خشونت، یکی از مهم ترین دلایل افسردگی پس از زایمان است.

رابطه والدینی در مقابل رابطه زوجی

زوج ها اغلب رابطه اصلی خود را با شریک زندگی پس از تولد فرزند از دست می دهند. زن و شوهر پس از آنکه نقش پدر و مادری را می پذیرند، درگیر وظایف روزمره والدینی می شوند. در دوران پس از زایمان و اوایل والدینی، رابطه زوجین مستلزم تلاش بیشتری جهت حفظ صمیمیت است تا در معرض خطر قرار نگیرد و فراموش نشود.

رابطه جنسی و صمیمیت

محدودیت های فیزیکی برای رابطه جنسی حداقل تا شش هفته پس از تولد فرزند وجود دارد، ممکن است عوارض دیگری نیز وجود داشته باشد که این بازه زمانی را افزایش دهد. توجه به این نکته مهم است که تحقیقات نشان می دهد برخی از زنانی که زایمان می کنند سابقه خشونت خانگی دارند. سابقه خشونت ، یکی از عوامل خطرزا برای ترومای هنگام تولد است که می تواند بهبود رابطه با شریک زندگی را پس از تولد فرزند دشوار کند.

با آگاهی از حساسیت رابطه زوجی بعد از تولد فرزند، بهتر می توان این دوره عاطفی مهم را مدیریت کرد. به یاد داشته باشید که تولد فرزندان، منجر به افزایش انرژی و نشاط محیط می شود. با فرزندان خود همراه شوید و هر روز بیش از پیش به همسر خود و رابطه زوجیتان عشق بورزید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان