چگونه در مورد رابطه جنسی با همسرتان صحبت کنید

خط سلامت: مشکلات جنسی و رضایت جنسی دو عاملی است که باعث ایجاد ناراحتی در رابطه زوجی و زناشویی می شود.

چگونه در مورد رابطه جنسی با همسرتان صحبت کنید

به گزارش خط سلامت با این که مشکلات جنسی یک مشکل رایج است، صحبت در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی می تواند دلهره آور باشد. با این حال، دانستن چند استراتژی می‌تواند صحبت در مورد رابطه جنسی را آسان‌تر کند و گفت وگوی جنسی ارزش تلاش دارد.

چگونه در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود صحبت کنید

به آرامی شروع کنید.

روی صمیمیت تمرکز کنید.

از شگفتی ها بگذرید.

در مورد خود صحبت کنید.

دلایل صحبت در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی

تحقیقات نشان داده است زوج هایی که ارتباط جنسی قوی دارند، از زندگی خود رضایت بیشتری دارند. اگر مشکلاتی را در رابطه جنسی تجربه می کنید، صحبت صریح در مورد آنها با شریک زندگی خود ممکن است زندگی جنسی و رابطه شما را بهبود بخشد که منجر به احساس صمیمیت بیشتر و یک رابطه قوی تر شود. در واقع، صحبت صادقانه با شریک زندگی در مورد رابطه جنسی رضایت کلی از رابطه را افزایش می دهد.

مطالعه ها نشان داد ارتباط جنسی بهتر با رضایت جنسی بیشتر و ارگاسم های جعلی کمتر ارتباط دارد.

پژوهشگران می‌گویند: زنانی که به ارگاسم جعلی ادامه می‌دادند، با صحبت صریح در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود، خجالت می‌کشند. بیش از نیمی از زنان گزارش کردند که می‌خواستند با شریک جنسی خود در رابطه با رابطه جنسی ارتباط برقرار کنند، اما تصمیم گرفتند که این کار را نکنند؛ شایع‌ترین دلایل این بود که نمی‌خواستند به احساسات شریک زندگی آسیب برسانند، احساس راحتی نمی‌کردند وارد جزئیات شوند و خجالت می‌کشیدند.

موضوعات مهم برای بحث

موضوعات مرتبط با رابطه جنسی که باید با شریک زندگی خود صحبت کنید شامل موارد زیر است:

تغییر در میل جنسی

برنامه ریزی خانوادگی

احساس طرد جنسی

فقدان صمیمیت یا نیاز به محبت بیشتر

عدم رضایت جنسی

اختلال عملکرد جنسی

اگر با شخص دیگری وارد هر نوع فعالیت جنسی شده اید یا مشکوک هستید که شریک زندگی تان خیانت می کند، وقت آن است که یک مکالمه صریح، هرچند دشوار را با او انجام دهید.

صحبت کردن در مورد خواسته ها

راحت صحبت کردن در این مورد بخش مهمی از داشتن یک زندگی جنسی رضایت بخش است. شریک زندگی شما نمی تواند ذهن تان را بخواند، بنابراین گفتن آنچه می خواهید و نیاز دارید می تواند تجربه جنسی را برای هر دو نفر افزایش دهد. در مورد آنچه که احساس برانگیختگی ایجاد می کند بحث کنید. اگر شریک تان انتظارات شما را برآورده نمی‌کند، این موضوع را به آرامی و سازنده بیان کنید و ایده‌هایی را که فکر می‌کنید می‌تواند کمک کند ارائه دهید.

سعی کنید در مورد تخیلات جنسی تان صحبت کنید. این مساله درابتدا دشوار است، اما این گفت و گو صمیمیت بین شما و همسرتان را افزایش می دهد و حتی ممکن است به ایده های جدیدی برای فعالیت های جنسی منجر شود.

وقتی رابطه جنسی نمی خواهید

میل جنسی می تواند از یک روز به روز دیگر تغییر کند و گاهی اوقات، دو نفر به سادگی در میزان میل جنسی خود هماهنگ نیستند. به یاد داشته باشید با شریک زندگی خود صادقانه ارتباط برقرار کنید.

اگر میل جنسی کم یا ناهماهنگ یک مشکل تکرارشونده است که باعث ایجاد مشکل در رابطه می شود، برای مشاوره با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا مشاور مشورت کنید. متغیرهای زیادی وجود دارد که باید در مورد میل جنسی در نظر بگیرید، از جمله سلامت جسمی و روانی.

چه زمانی در مورد رابطه جنسی صحبت شود

زمان و مکان برای بحث در مورد رابطه جنسی با همسر وجود دارد. انتظار برای لحظه مناسب برای پرداختن به این موضوع کمک می کند تا برخی از ناراحتی ها یا ناهنجاری ها را که در طول مکالمات جنسی رایج است دور بزنید.

یک مکان خنثی را انتخاب کنید که برای هر دو شما خصوصی و راحت باشد.در مورد مشکلات جنسی در اتاق خواب یا قبل از خواب صحبت کنید.

از صحبت بعد از رابطه جنسی خودداری کنید. بلافاصله بعد از رابطه جنسی در مورد مشکلات مربوط به رابطه جنسی صحبت نکنید.

سرزنش نکنید . اگر می خواهید در مورد مشکلات جنسی صحبت کنید، به شریک زندگی خود بگویید که فکر می کنید باید با هم صحبت کنید. زمان و مکانی را تعیین کنید و از قبل به این فکر کنید که دوست دارید در مورد چه چیزی بحث کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان