دردآورترین اندوه را با چند تکنیک تسکین دهید

خط سلامت: خیانت به عنوان بی وفایی و عدم تعهد در یک رابطه دونفره تعریف می شود. پژوهش ها نشان می دهد خیانت منجر به پرخاشگری، کاهش عزت نفس می شود.

دردآورترین اندوه را با چند تکنیک تسکین دهید

به گزارش خط سلامت آگاهی از عواقب منفی ناشی از خیانت به فرد کمک می کند، خود را از نظر روانی برای مقابله با این سونامی احساسی تجهیز کند.

استرس پس از خیانت

فرد قربانی، می تواند با انجام چند راهکار عوارض ناشی از خیانت را کم کند و کیفت زندگی خود را افزایش دهد. خوردن غذای سالم، خواب کافی، شرکت در کلاس های فوق برنامه، پیاده روی یا ورزش گروهی می تواند در حفظ سلامت روان فرد موثر باشد و عبور از این پیچ عاطفی را تسهیل کند.

چند راهکار برای مقابله با استرس پس از خیانت عبارتنداز:

خیانت و نشخوار فکری

با خود قرار بگذارید تنها ساعت محدودی از شبانه روز را به خیانت و آنچه بر شما گذشته فکر کنید. این قرار داد ساده نکات مهمی را در بردارد، اولا شما نشخوار فکری را محدود می کنید و به این ترتیب انرژی بیشتری برای برخورد منطقی با مشکل دارید، ثانیا پای بندی به این قرارداد به شما یادآوری می کند، انسان توانمندی هستید که از عهده چالش ها بر می آید. به یاد داشته باشید افکار شما تا حدود زیادی تحت کنتر ل شماست و خالق آن ها هستید.

یک تعادل سالم پیدا کنید

حفظ تعادل بین فعالیت های اجتماعی (دیدن دوستان و خانواده)، فعالیت فیزیکی (ورزش کردن) و زمان شخصی ( خواب ، مدیتیشن، آشپزی) اهمیت فراوانی دارد، چرا که زیاده روی و افراط شما را خسته می کند و اداره امور را سخت تر می کند.

روی ایجاد اعتماد کار کنید

احیاء اعتماد از دست رفته چیزی نیست که بلافاصله بعد از خیانت صورت پذیرد. به خودتان زمان دهید و گام به گام پیش روید. هرگاه احساس آمادگی کردید، مجدد اعتماد را در رابطه بسازید. باید به خاطر داشته باشید که قضاوت ضعیف همسرتان به هیچ وجه بازتابی از شما نیست. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان