اگر سلامت روان برایتان مهم است تنها نخوابید / این یافته دانشمندان شگفت زده تان می کند

خط سلامت: یک مطالعه جدید نشان می دهد که بین استفاده از تخت مشترک، خواب و سلامت روان رابطه وجود دارد.

اگر سلامت روان برایتان مهم است تنها نخوابید / این یافته دانشمندان شگفت زده تان می کند

به گزارش خط سلامت طبق یک مطالعه جدید، افرادی که با همسرشان تخت مشترک دارند، بهتر از افرادی که تنها می‌خوابند، به خواب می روند.

نتایج محققان دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد کسانی که بیشتر شب‌ها با شریک زندگی خود در یک رختخواب مشترک بودند، نسبت به کسانی که هرگز با شریک زندگی خود در تختخواب مشترک نبودند، بی‌خوابی شدید، خستگی کمتر و زمان بیشتری را در خواب گزارش کردند.

خواب سریع تر

کسانی که با شریک زندگی خود می‌خوابیدند نیز سریع‌تر به خواب می‌رفتند، پس از به خواب رفتن مدت طولانی‌تری به خواب می‌رفتند و خطر ابتلا به آپنه خواب کمتری داشتند. با این حال، کسانی که بیشتر شب‌ها با فرزندشان می‌خوابیدند، شدت بی‌خوابی ، خطر آپنه خواب بیشتر و کنترل کمتری بر خواب خود گزارش کردند.

رابطه خواب با رضایت از زندگی

محققان همچنین دریافتند که خوابیدن با شریک زندگی با افسردگی ، اضطراب و استرس کمتر و حمایت اجتماعی و رضایت بیشتر از زندگی و روابط مرتبط است. خوابیدن با کودکان با استرس بیشتری همراه بود. تنها خوابیدن با نمرات افسردگی بالاتر، حمایت اجتماعی کمتر و رضایت بدتر از زندگی و رابطه همراه بود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان