بهبود رابطه در 3 ثانیه / اگر رابطه تان به هم ریخته این تکنیک معجزه می کند

قدردانی درک شده از طرف شریک زندگی، رضایت را در رابطه زوجی افزایش می دهد و در برابر عوامل استرس زای رایج محافظت می کند.

بهبود رابطه در 3 ثانیه / اگر رابطه تان به هم ریخته این تکنیک معجزه می کند

به گزارش خط سلامت طبق یک مطالعه جدید، سطوح بیشتر قدردانی درک شده در رابطه زوجی از زوج ها در برابر عوامل استرس زای رایج مانند مشکلات مالی و مشاجره بی اثر محافظت می کند و ثبات رابطه را تقویت می کند.

قدردانی در سال‌های اخیر یک روش مهم و یک نیروی مثبت در زندگی افراد است.

قدردانی از سوی شریک زندگی

تحقیقات جدید نشان می‌دهد قدردانی از سوی شریک زندگی ممکن است ابزار قدرتمندی برای زوج‌ها باشد، رضایت و تعهد را افزایش می‌دهد و در عین حال از زوج‌ها در برابر اثرات مخرب مشاجره های بی‌موثر و استرس مالی محافظت می‌کند.

روابط بهتر

آلن دبلیو بارتون، پروفسور در توسعه انسانی، گفت: افرادی که احساس می‌کنند شریک زندگی شان از آنها قدردانی می‌ کند، روابط بهتری دارند و در برابر استرس‌ ها مقاوم‌تر هستند.

در یک دوره 15 ماهه، تیم بارتون اثرات ابراز قدردانی - انتقال قدردانی به شریک زندگی - و درک قدردانی - احساس ارزشمندی و قدردانی توسط شریک زندگی خود - را بر روی روابط 316 زوج آفریقایی آمریکایی بررسی کرد.

بسیاری از تحقیقات قبل به تأثیر رابطه ابراز قدردانی پرداخته اند، اما می توان این بحث را مطرح کرد که درک قدردانی توسط شریک زندگی نیز مهم است

او گفت: در مطالعه حاضر، ما می‌خواستیم تأثیرات قدردانی ادراک شده و ابراز شده را بررسی کنیم .

محققان دریافتند که افراد با سطوح بالاتری از ابراز و درک قدردانی از رابطه خود رضایت بیشتری داشتند. این افراد به آینده اعتماد بیشتری داشتند و بی ثباتی کمتری را مانند بحث یا فکر در مورد جدایی گزارش کردند.

آنها می گویند: حتی اگر ارتباطات منفی زوج ها افزایش یابد به شرطی که آنها همچنان از طرف شریکشان احساس قدردانی کنند کیفیت رابطه آنها به مرور زمان کاهش پیدا نمی کند. این واقعاً مهم است زیرا هر زوجی در برقراری ارتباط عالی نیستند، به ویژه هنگامی که اوضاع به هم می ریزد.

اثر محافظتی قدردانی

بارتون گفت اثر محافظتی قدردانی درک شده هم در لحظه وهم در طول زمان اعمال می شود. با این حال، هیچ اثر محافظتی برای سطوح بالای سپاسگزاری مشاهده نشد.

احساس قدردانی

در حالی که هیچ راه مطمئنی برای ایجاد احساس قدردانی از شریک زندگی وجود ندارد، بارتون پیشنهاد کرد: حتماً از او تعریف کنید که و صادق باشید. و از شریک زندگی خود بپرسید که آیا زمینه هایی وجود دارد که احساس می کند تلاش هایش مورد قدردانی قرار نمی گیرد یا خیر. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان