این مدل دعوا کشنده است / اگر اینگونه دعوا می کنید دست نگه دارید

تمایل یک یا هر دو همسر به اجتناب یا کناره گیری از گفتگوهای سخت زوج های متاهل را در معرض ناراحتی عاطفی، احساسات بد در مورد رابطه خود، التهاب مزمن و کاهش عملکرد سیستم ایمنی قرار می دهد.

این مدل دعوا کشنده است / اگر اینگونه دعوا می کنید دست نگه دارید

به گزارش خط سلامت یافته ها نشان می‌دهد استرس زوج‌ها در طول یک مشاجره کوتاه می‌تواند توانایی بدن آن‌ها را برای بهبود زخم‌ها حداقل تا یک روز کاهش دهد. این یافته نشان می‌دهد استرس روانی چگونه بر ایمنی تأثیر می‌گذارد.

عملکرد سیستم ایمنی

نگاهی تازه به داده‌ها نشان می‌دهد که وقتی زوج‌های متاهل معمولاً به شیوه‌های منفی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، هر دو همسر - و به‌ویژه زنان - از نظر عاطفی رنج می‌برند و عملکرد سیستم ایمنی آنها کاهش می‌یابد، به شکل زخم‌هایی که التیام آنها بیشتر طول می‌کشد.

بحث و مشاجره

کارآزمایی اولیه نشان داد که یک بحث استرس زا - در یک آزمایشگاه که توسط محققان ثبت و تجزیه و تحلیل شد - می تواند به عملکرد سیستم ایمنی آسیب برساند. این مطالعه جدید نشان می‌دهد که مشاجره‌های جنگ‌جویانه‌تر در آزمایشگاه با ارتباطات زناشویی معمولی منفی‌تر برای این زوج‌ها مرتبط است و این الگوهای روزانه مقصر احتمالی احساسات منفی مداوم و نشانگرهای بیولوژیکی هستند که می‌توانند منجر به پیامدهای سلامت ضعیف‌تر شوند.

شروت فوق دکتری موسسه تحقیقات پزشکی رفتاری ایالت اوهایو گفت: ازدواج با سلامتی بیشتر مرتبط است، اما ازدواج‌ هایی که در آنها اضطراب بالا است و این بصورت مزمن ادامه یافته است سلامت را به خطر می اندازد.

سیستم ایمنی

شروت می گوید: منفی گرایی مزمن روزانه و منفی گرایی حاد و ترکیب آن ها - تجربه هر دوی آن ها - به ویژه برای احساسات، روابط و عملکرد سیستم ایمنی زوج ها مضر است.

چند یافته خاص نشان می دهد اثرات الگوهای ارتباطی ضعیف چقدر می تواند مضر باشد: زخم ها در زوج هایی که متقابلاً از صحبت در مورد موضوعات سخت اجتناب می کردند و همچنین رفتارهای مثبت کمتر در طول بحث های آزمایشگاهی نشان دادند، کندتر بهبود می یافت. حتی زمانی که آنها برای حل تعارض مثبت‌ عمل می کردند، این مثبت‌اندیشی به بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک نکرد.

انتظارات ایجاد شده

کیکولت گلیزر، که تعدادی از مطالعات ازدواج و سلامت را رهبری کرده است، گفت: در یک ازدواج بد، یک رفتار منفی به عنوان تقویت کننده این انتظار تلقی می شود، در حالی که در یک ازدواج خوب، رفتار منفی به عنوان نشانه ای از ناراحتی شریک زندگی تلقی می شود.

او گفت: این مطالعه پنجره‌ای به روابط ارائه می‌کند: آنچه زوج‌ها در مورد رابطه‌شان می‌گویند واقعاً نه تنها به نحوه رفتارشان، بلکه به آنچه در مورد رفتار و زیست‌شناسی آنها گفته‌اند نیز تعبیر می‌شود. آنها وارد این موقعیت شده اند و نحوه پاسخ آنها ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که آنها انتظار آن را دارند. آنها از نظر تعاملات چنان مسیرهای فرسوده ای دارند که به سختی می توان قطار را از ریل خارج کرد.

شروت خاطرنشان کرد این بدان معنا نیست که همه چیز از دست رفته است - زوج ها گزینه های زیادی برای ادامه تحصیل یا درمان دارند تا به آنها کمک کند مهارت های ارتباطی بهتری بیاموزند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان