اثرات مخرب نوشیدن الکل در بارداری و شیردهی

خط سلامت: نوشیدن الکل در دوران شیردهی بر سلامت نوزادان تاثیر می گذارد.

اثرات مخرب نوشیدن الکل در بارداری و شیردهی

به گزارش خط سلامت مطالعه نشان می دهد چگونه مغز و رشد رفتاری فرزندان تحت تأثیر قرار گرفتن درمعرض الکل دراوایل زندگی قرار می گیرد.

عواقب مصرف الکل توسط مادران در دوران شیردهی چیست؟ یک تیم تحقیقاتی دردانشگاه کالیفرنیا، برای کشف این موضوع، یک مطالعه انجام دادند.

مطالعات نشان داده است مصرف الکل در دوران بارداری می تواند رشد مغز و رفتار جنین را تغییر دهد. در حال حاضر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کنند از مصرف الکل توسط مادر در دوران بارداری خودداری و اعلام می‌کنند هیچ سطح مطمئنی از مصرف آن وجود ندارد اما عواقب مصرف الکل توسط مادران در دوران شیردهی چیست؟

مصرف الکل در دوران شیردهی

هافمن، استاد روانشناسی، دریافت قرارگرفتن نوزادان در معرض الکل از طریق شیر مادر می تواند اثرات طولانی مدتی بر رشد آنها داشته باشد. به طور خاص، رشد بدن و مغز در آنها کوچک‌تر می شود.

تحقیقات نشان می دهد تقریباً 36 درصد از مادران شیرده در ایالات متحده الکل مصرف می کنند. در کانادا و استرالیا 20 و 60 درصد است. زنانی که در دوران بارداری الکل مصرف می کنند، در دوران شیردهی بیشتر مشروب الکلی مصرف می کنند. همچنین، بسیاری از زنانی که در دوران بارداری خودداری از نوشیدن الکل را انتخاب می کنند، گزارش می دهند بلافاصله پس از زایمان دوباره شروع به نوشیدن می کنند.

الکل و کاهش وزن

هافمن گفت: کاهش وزن بدن در مطالعات انسانی منعکس شده است در آن کودکانی که در معرض اتانول از طریق شیر آلوده مادر قرارمی گیرند وزن بدن و مسیررشد کمتری دارند. به گفته وی کاهش وزن بدن و مغز ممکن است با ناتوانی روده در استخراج موثر مواد مغذی هنگام مصرف الکل توضیح داده شود. کاهش سنتز پروتئین در روده کوچک ممکن است جذب ریز مغذی ها و درشت مغذی ها را مسدود کند.

الکل و رفتارهای پرخطر

هافمن گفت: آزمایش‌های رفتاری نشان می‌دهد آنها رفتارهای پرخطر بیشتری دارند و تنظیم استرس غیرطبیعی و افزایش بیش فعالی را نشان می‌دهند.

وی افزود: زنان باید از مصرف الکل در دوران شیردهی خودداری کنند تا زمانی که تحقیقات بیشتر بتواند به توصیه‌های ایمن برای مادران در اوایل دوران نوزادی کمک کند.

هافمن گفت: امیدواریم کار ما آگاهی عمومی را در مورد اقدامات ایمن مادری افزایش دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان