اختلافات زناشویی را با این 5 راه دور بزنید !

خط سلامت: اختلاف زناشویی حتی در عاشقانه ترین و صمیمی ترین روابط اجتناب ناپذیر است.

اختلافات زناشویی را با این 5 راه دور بزنید !

به گزارش خط سلامت اجتناب از اختلاف زناشویی منجر به حل مسائله نمی شود بلکه چیزی که اهمیت دارد صرفا حل مناسب این اختلافات است. حل اختلاف زناشویی نه تنها به کیفیت رابطه زوجی کمک می کند بلکه می تواند سلامت روان فرزندان را تا حدودی تضمین کند.

راه هایی برای حل اختلافات زناشویی

برخی زوجین، ممکن است از تسلیم شدن، برای پایان دادن به اختلافات زناشویی استفاده کنند و یا از همسر خود کناره گیری عاطفی و فیزیکی کنند. مطالعات نشان داده است، در طولانی مدت کناره گیری زوجین از یک دیگر تاثیر بسیار منفی به روابط زناشویی و سلامت روان فرزندان دارد. پنج راه اساسی برای حل اختلافات زناشویی عبارت است از:

با همدلی رفتار کنید

برای حل اختلافات زناشویی ابتدا به طرف مقابل بگویید که او را می‌بینید و احساسات او را درک می کنید. خود را جای او بگذارید و سعی کنید مسئله را از دید او نگاه کنید. همدلی منجر می شود، خود محوری کاهش پیدا کند، بنابراین دیگر شما تمام حق را به خود نمی دهید.

رابطه عاشقانه خود را تقویت کنید

راه دیگر برای حل اختلاف زناشویی این است که هر کدام از طرفین بدانند، هدف از بحث در رابطه با یک موضوع، صرفا کمک به استحکام رابطه است نه افزایش دشمنی.

به یاد داشته باشید که شما در یک تیم هستید

برای حل اختلافات زناشویی ، تمام امکانات را در نظر بگیرید و به جای عمیق شدن در مشکلات و کاستی های همسر خود؛ تنها به دنبال راه حل باشید. آگاه باشید سرزنش کردن هیچ وقت راه مناسبی برای بگرداندن تعادل به روابط نیست و تنها باعث افزایش اضطراب می شود که به نوبه خود اوضاع را بدتر می کند.

انتقاد سازنده از یکدیگر

حل اختلاف زناشویی در گروی انتقادات سازنده است. انتقاد تنها زمانی سازنده است که شریک زندگی شما بتواند کاری در مورد آنچه اتفاق افتاده انجام دهد. مرقب باشید، انتقاد جنبه، سرزنش کردن و تحقیر کردن به خود نگیرد.

مهربان باشید

برای حل اختلاف زناشویی سعی کنید تحت هر شرایطی مهربان باشید. هر چیزی که نیاز به گفتن دارد را می توان با مهربانی گفت. نارضایتی، ناامیدی، خشم؛ همه را می توان با مهربانی بهتر مدیریت کرد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان