اگر سخت کار می کنید این خطر بیخ گوش تان است

خط سلامت:کار سخت بدنی برای سلامت مغز ضرر دارد و کار سخت بدنی با زوال عقل رابطه مستقیمی دارد.

اگر سخت کار می کنید این خطر بیخ گوش تان است

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید از دانشگاه کپنهاگ نشان می دهد کار سخت می تواند برای سلامت مغز مضر باشد. مطالعه طولی، منتشر شده در مجله پزشکی و علوم کپنهاگ نمونه شامل 4721 مرد دانمارکی بین 40 تا 59 سال بود که اطلاعات مربوط به نوع کار خود را به صورت روزانه گزارش می کردند. شرکت کنندگان در این مطالعه توسط شرکت های بزرگ مستقر در کپنهاگ استخدام شدند. طی سال ها محققان از سال 1970 تا 2016 داده های بهداشتی را در مورد شرکت کنندگان از جمله شرایط زوال عقل جمع آوری کردند. نتایج نشان داد مشارکت کنندگان در کارهای سخت جسمی 55٪ بیشتر از کسانی که در موقعیت های کم تحرک تر کار می کردند در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار داشتند.

کار سخت با خطر بالاتر زوال عقل

كیرستن نابه نیلسن از دانشگاه كپنهاگ توضیح داد قبل از مطالعه تصور می کردیم که کار سخت با خطر بالاتر زوال عقل همراه است. این چیزی است که مطالعات دیگر سعی در اثبات آن داشته اند، اما ما اولین کسانی هستیم که به طور متقاعد کننده ای رابطه این دو موضوع را دریافت کرده ایم.تحقیقات قبلی نشان می دهد که سبک زندگی سالم و انواع خاصی از فعالیت های بدنی (مانند ایروبیک) خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

به گفته وی به عنوان مثال برای جلوگیری از زوال عقل و بیماری ها در کل فعالیت بدنی را به عنوان یک عامل مهم ذکر می کنند. اما مطالعه ما نشان می دهد که فعالیت بدنی باید یک نوع "خوب" باشد ، که کار سخت بدنی نیست. بنابراین راهنماهای مقامات بهداشتی باید بین فعالیت بدنی در اوقات فراغت و فعالیت بدنی در محل کار تفاوت قائل شوند زیرا این دو شکل فعالیت بدنی تأثیرات متضادی دارند.

نویسندگان این مطالعه نتیجه گرفتند برای شرکت ها مهم است که سلامت کارگران خود را در اولویت قرار دهند و روش های سالم تری را برای انجام کارهای سخت بدنی پیدا کنند. برخی از برنامه های ابتکاری از قبل در حال انجام هستند تا کار سخت سنگین بدنی را به گونه ای سازمان دهند که دارای "تأثیر ورزش" باشد. اقدامات پیشگیرانه شامل آموزش تغذیه برای جلوگیری از اضافه وزن و برنامه های ورزشی در محل و تمرینات قدرتی برای ایجاد استقامت لازم است. محققان به شرکت ها توصیه می کنند رویه کار را تغییر دهند تا اطمینان حاصل شود که بالابرهای سنگین به جای فرسودگی کارگران و زوال عقل ، تأثیر مثبتی دارند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان