چرا بعضی افراد مغزشان یخ می زند؟ / اگر می خواهید زود پیر نشوید بخوانید

خط سلامت: مدیریت مناسب احساسات می تواند از پیری بیمارگون، جلوگیری کند.

چرا بعضی افراد مغزشان یخ می زند؟ / اگر می خواهید زود پیر نشوید بخوانید

به گزارش خط سلامت مدیریت مناسب احساسات منفی ، در افراد مسن ممکن است به محدود کردن تخریب سلول های عصبی کمک کند.

همه مغزها یکسان خلق نشده اند

در یک تحقیق، دانشمندان به داوطلبان کلیپ های تلویزیونی کوتاهی را نشان دادند که افراد را در حالت رنج عاطفی و همچنین ویدئوهایی با محتوای عاطفی خنثی نشان دادند تا فعالیت مغز آنها را با استفاده از عکس برداری، مشاهده کنند. ابتدا، تیم یک گروه 27 نفره بالای 65 سال را با یک گروه 29 نفری حدود 25 سال مقایسه کرد. سپس همان آزمایش با 127 فرد مسن تکرار شد. نتایج نشان داد، افراد مسن معمولاً الگوی متفاوتی از فعالیت مغز را نسبت به افراد جوان نشان می‌دهند.

چرا مغز افراد مسن بیشتر غرق دردهای روانی دیگران می شوند؟

دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه ژنو، فعالیت مغز افراد جوان و مسن را هنگام مواجهه با دردهای روانی دیگران مشاهده کردند. نتایج نشان داد، احساسات منفی ، دستگاه عصبی افراد مسن‌ را بیش از حد و در مدت زمان طولانی تحت تاثیر قرار می داد، به‌ویژه در قشر کمربندی خلفی و آمیگدال، دو ناحیه مغز که به شدت در مدیریت احساسات و حافظه نقش دارند. یک فرضیه برای توضیح حساسیت زیاد افراد مسن به ناراحتی دیگران، این است که مغز این افراد با ربط دادن رنج دیگران به خاطرات عاطفی خود، در حالت منفی و یخ زده باقی می‌ماند و منجر می شود بیشتر از افراد جوان نسبت به دردهای دیگران واکنش عاطفی نشان دهند.

اضطراب پیری بیمارگون را افزایش می دهد

به طور کلی تحقیقات نشان داده است، افراد مسن‌ می توانند احساسات خود را بهتر از افراد جوان‌تر تنظیم کنند و راحت‌تر روی جزئیات مثبت تمرکز کنند، حتی در طول یک رویداد منفی. اما در افرادی که بیشتر اضطراب ، نشخوار فکری و احساسات منفی نشان می‌دهند تغییراتی در اتصال بین قشر کمربندی خلفی و آمیگدال در اسکن های مغزی دیده می شود که می‌تواند نشان‌دهنده انحراف از پیری طبیعی باشد به گونه ای که احتمال تخریب سلول های عصبی افزایش پیدا کند.

آیا مدیتیشن می تواند راه حلی باشد؟

مطالعات قبلی در روانشناسی نشان داده است که توانایی تنظیم سریع احساسات برای سلامت روان مفید است. برعکس، افرادی که قادر به تنظیم احساسات خود نیستند و برای مدت طولانی در حالت عاطفی منفی باقی می مانند، بیشتر در معرض خطر افسردگی هستند. تحقیقات نشان می‌دهد مدیریت مناسب احساسات ، به عنوان مثال از طریق مدیتیشن، می‌تواند به کاهش تخریب سیستم عصبی افراد مسن منجر شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان