7 دریچه ای که خواب عمیق به رویتان باز می کند / باور نمی کنید

خط سلامت: خواب عمیق در کاهش مشکلات و بیماری های روحی و روانی اهمیت فراوانی دارد.

7 دریچه ای که خواب عمیق به رویتان باز می کند / باور نمی کنید

پژوهشگران حوزه ی روان شناسی می گویند: خواب عمیق شب، باعث می شود که افراد نه تنها از مشکلات روانی بلکه از بسیاری از مشکلات جسمانی مصون بمانند.

به گزارش خط سلامت افرادی که از خواب عمیق شبانه برخوردار نیستند، بیشتر به بیماری مبتلا شده و با احتمال بیشتری در معرض خطر حملات قلبی و دیابت قرار خواهند داشت.

متخصصان حوزه ی خواب می گویند: اگر افراد چرخه خواب را به هم بزنند، در واقع خود را در معرض خطرات روحی و جسمانی قرار داده اند.

خواب عمیق و سلامت جسم

روان شناسان بالینی در مورد چرخه خواب می گویند: زود خوابیدن اصل مهمی است که باعث تقویت سیستم ایمنی خواهد شد و فرد از بیماری های قلبی، عروقی و دیابت مصون نگه می دارد. افرادی که زودتر می خوابند، دردهای مزمن و شدید را کمتر تجربه می کنند.

کاهش افسردگی و اضطراب

مطالعات نشان می دهد خواب عمیق اضطراب را کاهش می دهد و افرادی که از خواب عمیق و مناسبی برخوردار هستند کمتر نگرانی را احساس می کنند. هرچه کیفیت خواب کمتر باشد افراد افکار منفی، نشخوار فکری و افسردگی را بیشتر تجربه می کنند.

فکر مثبت و شادی

شادی یکی از اهدافی است که اکثر افراد خواهان آن هستند. خواب عمیق به دلیل آنکه با کاهش اضطراب و ناآرامی ها همراه است به فرد کمک می کند تا احساس شادمانی بیشتری داشته باشد.

ذهن فعال

خواب عمیق و کافی عملکرد فرد را ارتقاء و هشیاری او را بالا می برد.

تناسب وزن

خواب ناکافی باعث چاقی و افزایش وزن می شود، بنابراین در سایه ی یک خواب عمیق و کافی، سوخت و ساز بدن فعال مانده و فرد از تناسب اندام بهره مند خواهد شد.

ارتقا حافظه

افرادی که خوب می خوابند، ذهن آرامتری هم دارند بنابراین از تمرکز، دقت و به یادسپاری قوی تری نیز بهره مند هستند. اگر حافظه تان قوی نیست و در به یادسپاری مطالب مشکل دارید بهتر است به بهداشت خواب خود توجه کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان