این 4 کلمه شما را در محل کار تأثیرگذارتر می کنند

خط سلامت: جلب توجه همکاران و رئیس خود به ایده‌هایتان در محل کار نیازی به سخت بودن ندارد - اگر بدانید چه بگویید.

این 4 کلمه شما را در محل کار تأثیرگذارتر می کنند

به گفته چندین متخصص و تحقیق، شما می‌توانید با گنجاندن تعداد کمی از کلمات خاص در واژگان خود، در محل کار نفوذ پیدا کنید. چنین مهارت‌های قانع‌کننده‌ای می‌تواند به پروژه‌های شما کمک کند تا حمایت کسب کنند یا حتی شما را ارتقا دهند، طبق گفته مت ابراهمز، مدرس دانشگاه استنفورد و متخصص ارتباطات.

به گزارش خط سلامت، ابراهمز گفت:"شغل‌ها اکنون بسیار متفاوت هستند ... کارها بیشتر از راه دور و مجازی انجام می‌شوند، بنابراین شما به اندازه گذشته در کنار مردم نیستید.شما واقعاً در حال ایجاد مسیر خود هستید و باید دیگران را حداقل برای حمایت، اگر نه دنبال کردن، چیزهایی که سعی در انجام آنها دارید، متقاعد کنید.

در اینجا چهار کلمه ساده وجود دارد که هر کسی می‌تواند برای کسب نفوذ بیشتر در محل کار استفاده کند:

  1. زیرا

جونا برگر، استاد بازاریابی وارتون، در ماه فوریه به Make It گفت: چه بخواهید کسی را در صف برش دهید یا دلیل خود را در یک ارائه توضیح دهید، کلمه "زیرا" می‌تواند شما را قانع‌کننده‌تر کند.

برگر به یک مطالعه تقریباً 50 ساله دانشگاه هاروارد اشاره کرد که در آن محققان در یک کتابخانه دانشگاهی نشستند و منتظر بودند تا کسی از دستگاه کپی استفاده کند. سپس، آنها از شرکت‌کننده ناآگاه با سه سوال مختلف درخواست می‌کردند که جلوی او را بگیرند:

آیا می‌توانم از دستگاه کپی استفاده کنم؟ آیا می‌توانم از دستگاه کپی استفاده کنم زیرا باید کپی بگیرم؟ آیا می‌توانم از دستگاه کپی استفاده کنم زیرا عجله دارم؟

هر دو درخواست با استفاده از "زیرا" نرخ موفقیت 50% بالاتری داشتند: مطالعه نشان داد که تعداد بیشتری از افراد به محققان اجازه دادند جلوی آنها را بگیرند.

محققان پیشنهاد کردند که حتی عبارت دوم - که اساساً به معنای "آیا می‌توانم دقیقاً همان کاری را که شما انجام می‌دهید انجام دهم، اما ابتدا؟" - کار کرد زیرا نشان دهنده توجه بیشتر به فردی بود که در حال کپی کردن بود.

  1. توصیه

برگر در کتاب خود، "کلمات جادویی: چه بگوییم تا راه خود را پیدا کنیم"، که سال گذشته منتشر شد، نوشت که جایگزینی "مانند" با "توصیه" نوع مشابهی از قدرت را دارد.

مطالعه‌ای در سال 2017 که برگر با همکاری آن انجام داد، نشان داد که این تغییر ساده کلمه، احتمال پذیرش پیشنهادات شما را 32% افزایش می‌دهد.

برگر به Make It می‌گوید: "مانند نشان‌دهنده یک ترجیح شخصی است، در حالی که توصیه نشان می‌دهد دیگران نیز از آن لذت خواهند برد. و این واقعیت که تأییدکنندگان حاضر به توصیه هستند نشان می‌دهد که آنها آن را دوست دارند."

همچنین، برگر دریافت که زمان حال نسبت به گذشته قانع‌کننده‌تر است، زیرا تجربه شما را تعمیم می‌دهد و باعث می‌شود شما اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

برگر سال گذشته در پادکست "دانش در وارتون" گفت: "اگر حاضر هستید نه تنها بگویید فرانسه سرگرم‌کننده بود، بلکه سرگرم‌کننده است؛ نه فقط این کتاب طرحی عالی داشت، بلکه طرحی عالی دارد؛ زمانی که شما فراتر از گذشته تعمیم می‌دهید، نشان می‌دهد که شما بیشتر از آنچه می‌گویید مطمئن هستید یا مطمئن هستید."

  1. کمک

هنا پریور، مربی عملکرد محل کار مستقر در فیلادلفیا، می‌گوید دانستن اینکه چگونه و چه زمانی درخواست کمک کنید می‌تواند شما را تأثیرگذارتر کند.

تحقیق خود را انجام دهید و سعی کنید به تنهایی به نتیجه برسید. سپس، در صورت شک، اعتراف به اینکه به راهنمایی اضافی نیاز دارید می‌تواند زمان، پول و شهرت شما را نجات دهد، پریور ماه گذشته به Make It گفت.

فقط پرسیدن می‌تواند به شما کمک کند اعتماد و روابط خود را ایجاد کنید: معمولاً مردم دوست دارند احساس نیاز داشته باشند و ممکن است در آینده برای شما لطف کنند.

داشتن چنین ارتباطاتی در محل کار زمانی که نیاز دارید ایده‌های خود را آزمایش کنید، به ویژه مفید است، پریور گفت: می‌توانید قبل از ارائه یک ایده، درخواست افزایش حقوق از رئیس خود یا حتی تلاش برای تلفظ نام یک همکار، با آنها تمرین کنید.

  1. ما و ما

مطالعه‌ای از دانشکده کسب و کار استنفورد که سال گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که استفاده از زبان شمول‌گرا مانند "ما" و "ما" به جای "شما" و "من" می‌تواند مردم را نسبت به استدلال‌های شما پذیراتر کند.

هنگامی که محققان از شرکت‌کنندگان خواستند تا بازخورد فرضی در مورد یک پروژه گروهی که نتیجه نداده بود دریافت کنند، شرکت‌کنندگان ترجیح دادند بشنوند، "ما باید پیشرفت بیشتری می‌کردیم" در مقابل "شما باید پیشرفت بیشتری می‌کردید."

نویسندگان این مطالعه نوشتند: "برخلاف ضمایر 'شما' که نشان‌دهنده تمرکز بر گیرنده و می‌تواند تهاجمی باشد، از ضمایر 'ما' برای برقراری ارتباط یک دیدگاه یا تجربه مشترک استفاده می‌شود." "در نتیجه، ضمایر 'ما' می‌توانند ... نشان‌دهنده نزدیکی و شمول باشند."

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان