تنفس 20 دقیقه ای ذهن برای کاهش درد و اضطراب

خط سلامت: یک روش مدیتیشن ساده به نام تنفس آگاهانه می تونه به بیماران سرطانی کمک کنه تا درد و ناراحتی کمتری رو تجربه کنند.

تنفس 20 دقیقه ای ذهن برای کاهش درد و اضطراب

یک مطالعه اخیر نشان داده است که تکنیک مدیتیشن تنفس آگاهانه پتانسیل قابل توجهی در کاهش درد و اضطراب در جمعیت بیماران سرطانی دارد.یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که تمرین منظم تنفس آگاهانه می‌تواند به عنوان یک مداخله غیر دارویی مؤثر در بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خط سلامت بیماران سرطانی که ۲۰ دقیقه تنفس آگاهانه انجام دادند، نسبت به افرادی که این تکنیک را انجام ندادند، درد بیشتری را تجربه کردند.

تنفس 20 دقیقه ای ذهن

تیم تحقیق به سرپرستی دکتر «تان سنگ بنگ»، مشاور طب تسکینی در مرکز پزشکی سوبانگ جایا در سلانگور مالزی، نوشت: «تنفس ذهن آگاهانه بیست دقیقه‌ای به طور مؤثر و سریع شدت درد و اضطراب را در بیماران مبتلا به سرطان کاهش می‌دهد.»

این تیم در پایان گفت: «این مداخله مختصر و در دسترس رویکردی مکمل برای دستورالعمل‌های دارویی سنتی ارائه می‌دهد.»

محققان خاطرنشان کردند که تنفس آگاهانه مستلزم آن است که افراد هنگام دم و بازدم، توجه خود را بر نفس خود متمرکز کنند.

با این حال، محققان خاطرنشان کردند که تحقیقات قبلی در مورد تسکین بالقوه درد ناشی از تنفس آگاهانه بر جلسات مراقبه کوتاه مدت فقط ۵ تا ۱۰ دقیقه متمرکز شده است.

برای این مطالعه، محققان به طور تصادفی ۴۰ بیمار سرطانی را در یکی از دو گروه قرار دادند.

در یک گروه، در یک جلسه ۲۰ دقیقه‌ای به بیماران آموزش داده شد که چگونه تنفس آگاهانه انجام دهند. در مورد دیگر، پزشکان به مدت ۲۰ دقیقه در حالی که بیماران در مورد سرطان خود صحبت می‌کردند به آنها گوش دادند.

مقیاس‌های ارزیابی درد نشان داد همه بیمارانی که تنفس آگاهانه انجام می‌دادند، در مقایسه با گروه کنترل، درد سرطان در آنها کاهش یافت.

به گفته محققان، چنین شیوه‌های مدیتیشن می‌تواند تسکین درد سنتی با استفاده از داروهای مُسکن و سایر درمان‌ها را تحسین کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان