تأثیر داروهای صرع بر خلاقیت کودکان/ مطالعه جدید چه می‌گوید؟

خط سلامت: مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد داروهای جدیدتر صرع که در دوران بارداری مصرف می‌شوند، تأثیر منفی بر خلاقیت کودکان ندارند.

تأثیر داروهای صرع بر خلاقیت کودکان/ مطالعه جدید چه می‌گوید؟

یک مطالعه که در مجله پزشکی آکادمی نورولوژی آمریکا منتشر شده است، نگرانی‌های قبلی در مورد تأثیر داروهای صرع بر توانایی‌های شناختی کودکان را کاهش می‌دهد.

به گزارش خط سلامت محققان در این مطالعه، کودکان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری داروهای صرع مصرف می‌کردند را با کودکان متولد شده از مادران سالم مقایسه کردند. آنها با استفاده از آزمون‌های مختلف، توانایی‌های خلاقانه و عملکرد اجرایی کودکان را ارزیابی کردند.

آیا مصرف داروهای صرع در دوران بارداری با کاهش خلاقیت رابطه دارد؟

نتایج این مطالعه نشان داد داروهای جدیدتر صرع مانند لاموتریژین و لوتیراستام تأثیری بر خلاقیت کودکان ندارند. با این حال مشخص شد غلظت بالای لوتیراستام در خون مادر در سه ماهه سوم بارداری ممکن است با عملکرد ضعیف‌تر کودکان در آزمون‌های مهارت‌های اجرایی مرتبط باشد.

به طور کلی، این مطالعه نشان می‌دهد داروهای جدیدتر صرع نسبت به داروهای قدیمی‌تر، عوارض جانبی کمتری بر رشد شناختی کودکان دارند.

این مطالعه برای مادران مبتلا به صرع که در دوران بارداری دارو مصرف می‌کنند، بسیار مهم است. زیرا به آنها اطمینان می‌دهد داروهای جدیدتر صرع، تأثیر منفی قابل توجهی بر خلاقیت و توانایی‌های شناختی فرزندان شان ندارند. با این حال، پزشکان همچنان توصیه می‌کنند که دوز داروها با دقت تنظیم شود تا خطر عوارض جانبی به حداقل برسد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان