افراد انعطاف‌پذیر و تاب آور چرا کمتر دچار مشکلات گوارشی می شوند؟

خط سلامت: یک مطالعه جدید نشان داده است افراد انعطاف‌پذیر، فعالیت عصبی متفاوتی در مغز و میکروبیوم روده‌ی سالم‌تری دارند.

افراد انعطاف‌پذیر و تاب آور چرا کمتر دچار مشکلات گوارشی می شوند؟

محققان دانشگاه کالیفرنیا و لس آنجلس دریافتند افرادی که در برابر استرس تاب‌آوری بیشتری دارند، فعالیت عصبی متفاوتی در مناطقی از مغز نشان می‌دهند که با تنظیم احساسات و شناخت مرتبط است. همچنین مشخص شد این افراد میکروبیوم روده‌ سالم‌تر با التهاب کمتر و سد روده قوی‌تری داشتند.

به گزارش خط سلامت نتایج این مطالعه نشان داد میکروبیوم روده‌ی افراد تاب‌آور، متابولیت‌های مفیدتری تولید می‌کند و التهاب کمتری دارد.

انعطاف‌پذیری در روانشناسی به توانایی یک فرد برای سازگاری با تغییرات، مقابله با سختی‌ها و بازگشت به حالت تعادل پس از تجربه رویدادهای استرس‌زا اشاره دارد.

چرا این مطالعه مهم است؟

این مطالعه برای اولین بار ارتباط بین تاب‌آوری، فعالیت مغز و میکروبیوم روده را نشان می‌دهد. این یافته‌ها می‌توانند به توسعه روش‌های جدید برای افزایش تاب‌آوری و کاهش اثرات مخرب استرس کمک کنند.

مهم‌ترین یافته‌های این مطالعه این بود که افراد تاب‌آور در تنظیم احساسات بهتر عمل می‌کنند و کمتر دچار اضطراب و افسردگی می‌شوند؛ همچنین میکروبیوم روده‌ی شان کارکرد بهتر و التهاب کمتری دارد. به علاوه مشخص شد ارتباط قوی بین فعالیت مغز و ترکیب میکروبیوم روده وجود دارد.

اهداف آینده‌ 

محققان قصد دارند مداخلاتی را طراحی کنند که هم مغز و هم روده را هدف قرار داده و به افزایش تاب‌آوری کمک کنند.

با درک بهتر ارتباط بین مغز، روده و میکروبیوم، می‌توان روش‌های جدیدی برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند افسردگی، اضطراب و بیماری‌های قلبی پیدا کرد. داشتن میکروبیوم روده‌ سالم، کلید سلامت جسم و روان است.

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان