رژیم غذایی مدیترانه ای چه تاثیری بر پیری مغز دارد؟

خط سلامت: مطالعه جدیدی نشان می‌دهد رژیم غذایی سالم‌ به جلوگیری از زوال شناختی کمک می کند.

رژیم غذایی مدیترانه ای چه تاثیری بر پیری مغز دارد؟

در یک پژوهش، محققان 100 شرکت‌کننده از نظر شناختی سالم بین 65 تا 75 سال را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند روند پیری مغز در افرادی که سطوح بالاتری از اسیدهای چرب خاص، آنتی‌اکسیدان‌ها، کاروتنوئیدها، ویتامین E و کولین در خون خود داشتند، کندتر است.

به گزارش خط سلامت رژیم غذایی مدیترانه‌ای منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، کاروتنوئیدها، ویتامین E و کولین است.

رژیم غذایی مدیترانه ای و سلامتی مغز

در یک مطالعه که توسط تیمی از محققان به رهبری آرون باربی، مدیر مرکز مغز، زیست‌شناسی و رفتار در دانشگاه نبراسکا-لینکلن انجام شد، محققان از ترکیبی از تصویربرداری مغز، نشانگرهای زیستی خون و ارزیابی‌های شناختی برای ارزیابی سلامت مغز شرکت‌کنندگان استفاده کردند.

آنها دریافتند که افرادی که سطوح بالاتری از اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها و کاروتنوئیدها، ویتامین E و کولین در خون خود داشتند، پیری مغز کندتری داشتند. این مواد مغذی در رژیم غذایی مدیترانه‌ای رایج هستند. 

رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، آجیل، دانه‌ها و روغن زیتون است. همچنین مصرف ماهی، مرغ و لبنیات کم چرب را در حد اعتدال توصیه می کند. از گوشت قرمز، فرآوری شده و غذاهای شیرین و شور باید اجتناب کرد.

محققان می‌گویند که این یافته‌ها نشان می‌دهد که خوردن یک رژیم غذایی سالم ممکن است به حفظ سلامت مغز و جلوگیری از زوال شناختی با افزایش سن کمک کند.

آنها خواستار تحقیقات بیشتری برای تأیید این یافته‌ها و تعیین اینکه آیا این مواد مغذی می‌توانند برای جلوگیری از زوال شناختی استفاده شوند، هستند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان