در چه موقعیت هایی به افراد شوخ طبع نباید سخت گرفت؟

خط سلامت: تحقیقات در مورد نقش سودمند شوخ طبعی در مقابله با استرس نشان می دهد شوخ طبعی می تواند اثرات مضر رویدادهای استرس زا زندگی را بر خلق و خوی خنثی کند، انگیزه پیدا کرد.

در چه موقعیت هایی به افراد شوخ طبع نباید سخت گرفت؟

داشتن حس شوخ طبعی مزایای متعددی در دراز مدت و کوتاه مدت برای سلامت روان دارد.

به گزارش خط سلامت فواید کوتاه مدت طنز برای سلامت روان خندیدن به طور خودکار باعث تغییرات مثبت فیزیکی و ذهنی می شود که به آرامش ذهن کمک می کند.

فواید کوتاه مدت خنده 

تحریک اعضای بدن: یک خنده خوب باعث بهبود دریافت هوای غنی از اکسیژن می شود. این به نوبه خود باعث تحریک اندام هایی مانند قلب، ریه ها و ماهیچه ها می شود.

مغز همچنین اندورفین ترشح می کند - هورمون هایی که باعث احساس لذت و آرامش ذهن می شوند.

کاهش استرس: خندیدن مکانیسم پاسخ به استرس بدن را فعال می کند. این روند ضربان قلب را تغییر می دهد و روحیه را بالا می برد.

رهایی از تنش: خنده همچنین گردش خون سریع را تحریک می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است احساس آرامشی را تجربه کنید که تنش و استرس را از بین می برد.

حس شوخ طبعی در چالش های زندگی

استرس اجتناب ناپذیر است و فرد هر چه با تمام وجود تلاش کند نمی تواند آن را از بین ببرید. با این وجود می توان با چند روش با استرس کنار آمد.

به گزارش  خط سلامت ایجاد حس شوخ طبعی در مورد چالش های زندگی فرصت خوبی برای شروع است. شوخ طبعی کمک می کند تا در برابر فشار روانی مقاوم بود و همچنین سلامت جسمی و عاطفی را بهبود بخشید. همچنین به فرد امکان می دهد:

با دیگران پیوند برقرار کند.

به گونه ای دیگر به مسائل نگاه کند.

تجربه خود را عادی کند.

روابط خود را مستحکم نگه دارد.

ایجاد شوخ طبعی سالم خیلی سخت نیست ، اما به تمرین نیاز دارد. در اینجا چند روش برای ایجاد شوخ طبعی در زندگی و کنار آمدن بهتر با استرس وجود دارد.

لبخند بزنید

لبخند حتی اگر ظاهری باشد ، باعث افزایش خوشبختی و شوخ طبعی می شود. به این دلیل است که لبخند زدن (واقعی یا ساختگی) باعث می شود بدن اندورفین ترشح کند. بعلاوه  یک لبخند ساختگی منجر به لبخندی واقعی می شود  و این بدان معنی است که خنده راحت تر ایجاد می شود و استرس به راحتی ذوب می شود.

عقبگرد

وقتی وسط یک موقعیت دشوار قرار دارید ، ممکن است شرایط طاقت فرسا به نظر برسد. در این زمان یک قدم به عقب رفته و وضعیت را مشاهده کنید  به عنوان یک ناظر با یک لنز جدید وضعیت خود را ببینید با این تکنیک می تونید تا حدی احساس شوخ طبعی را در خود زنده نگه دارید.

موضوع را پر رنگ کنید

اگر وضعیت به نظر مسخره و خسته کننده است .در تصور خود اوضاع را به حد شدید برسانید به عنوان مثال اگر در یک صف طولانی در فروشگاه منتظر هستید ، تصور کنید ساعت ها می گذرد ، سپس روزها و... می گذرد و تصویری را به دست آورید با دیدن این وضعیت سپری شدن احساس شوخ طبعی خواهید داشت.

دوستان شاد

حمایت اجتماعی بخش اساسی در مدیریت استرس است. دوست یا گروهی از دوستان خود را پیدا کنید که بتوانید ناامیدی ها و چالش های خود را با آنها در میان بگذارید و در مورد آنها شوخ طبعی داشته و بخندید. حتی وقتی دوستان تان نیستند ، می توانید با فکر کردن در مورد آنچه گفته اید ، روحیه تان را شاد کنید.

بازی شادی

شما می توانید با دوستان خود مسابقه "آزار دهنده ترین رئیس" داشته باشید  یا سعی کنید بشمارید که چند بار اتفاق ناامید کننده در روز رخ می دهد.

فیلم کمدی

یکی از دلایلی که محبوبیت فیلم کمدی را زیاد می کند این است که بسیاری از آنها جنبه احمقانه همه چیز را نشان دهند.درک اینکه برخی موقعیت های آزار دهنده و استرس زا  خنده دار هستند ، کمک می کند تا آنها را با لبخند و شوخ طبعی سپری کنید .

لطیفه

خواندن طنز کمک می کند تا در دیدن جهان نگاهی با شوخ طبعی متفاوت پیدا کنید. به دنبال نویسنده ای باشید که در یافتن شوخ طبعی در حوادث زندگی ، از آزار دهنده تا ناراحت کننده یا حتی غم انگیز، مهارت داشته باشد.

تکنیک های آرامش بخش

یوگای خنده ، ترکیبی از خنده و تنفس است و راهی عالی برای از بین بردن استرس و خنده های بیشتر در روز است .با این کار استرس را به حداقل رسانیده و می توانید انعطاف پذیری و شوخ طبعی خود را ارتقاء دهید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان