نماد سلامت روان چه رنگی است؟ / روز روانشناس چه رنگی بپوشید

خط سلامت: روبان سلامت روان چه رنگ سبزی دارد؟ انواع مختلفی از روبان سبز وجود دارد. روبان آگاهی از سلامت روان معمولاً سبز زمردی تیره یا به طور دقیق تر، فیروزه ای متوسط ​​تیره است.

نماد سلامت روان چه رنگی است؟ / روز روانشناس چه رنگی بپوشید

روبان سبز نماد بین المللی آگاهی از سلامت روان است. یک روبان سبز را دور مچ دست تان ببندید تا به همکاران، عزیزان یا کسانی که از کنار آنها عبور می کنید نشان دهید به سلامت روان آنها اهمیت می دهید.

banyan-boc-mental-awareness-day-1200x480

تأثیر رنگ سبز بر سلامت عاطفی و روانی

به گزارش خط سلامت تأثیر رنگ سبز بر سلامت عاطفی و روانی ما فراتر از اثر آرام بخش آن است. مشخص شده است رنگ سبز باعث برانگیختن احساسات امید بخش می شود. به این دلیل است که رنگ سبز اغلب در طرح ها و کمپین های مختلف سلامت روان استفاده می شود. انتخاب رنگ سبز برای این منظور نمادین است و در طول زمان تکامل یافته است.

سلامت روان حق جهانی بشر است

چرا از روبان سبز به عنوان نمادی برای آگاهی از سلامت روان استفاده می شود؟

روز روانشناس بهانه ای برای افزایش آگاهی در مورد مسائل بهداشت روانی و ارتقای سلامت روان است.

رنگ سبز اغلب در طرح ها و کمپین های مختلف سلامت روان استفاده می شود. انتخاب رنگ سبز برای این منظور نمادین است و در طول زمان تکامل یافته است.

مطمئنا، تاریخچه زیادی پشت استفاده از این رنگ وجود دارد، اما انتخاب این رنگ خاص مربوط به دهه 1800 است. در این قرن، رنگ سبز برای برچسب زدن افراد به عنوان "دیوانه" یا بیمار روانی استفاده می شد. با این حال، با گذشت زمان، معنی تغییر کرده و اکنون در حمایت از آگاهی از سلامت روان استفاده می شود.

سبز اغلب با مفاهیمی مانند زندگی جدید، تجدید و رشد در طبیعت همراه است. این نمادگرایی برای نشان دادن این ایده در نظر گرفته شده است که افراد با چالش های سلامت روان می توانند بهبودی، شفا و رشد شخصی را تجربه کنند. این نشان دهنده تعهد به درک و حمایت از کسانی است که از بیماری روانی رنج می برند به جای اینکه به آنها انگ بزنیم.

مهم است که به یاد داشته باشید سلامت روان یک موضوع پیچیده و چند وجهی است و روز روانشناس به عنوان یادآوری برای صحبت کردن در مورد مشکلات، درخواست کمک در صورت نیاز و حمایت از یکدیگر به سوی رفاه روانی بهتر است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان