سخت ترین بیماری روانی را بشناسید + 11 بیماری روانی سخت

خط سلامت: مسائل مربوط به سلامت روان می تواند شامل طیف وسیعی از چالش ها با خلق و خو، الگوهای تفکر، مشکلات خواب، سلامت جسمانی و روابط باشد.

 سخت ترین بیماری روانی را بشناسید + 11 بیماری روانی سخت

مسائل پیچیده سلامت روان تأثیرگذار، شدید، پایدار یا اپیزودیک هستند. آنها می توانند شامل سطوح بالایی از پریشانی روانی ، قرار گرفتن در معرض تروما و یا شرایطی مانند اسکیزوفرنی، اختلالات شخصیتی و اختلال دوقطبی باشند.

"سلامت روان" شامل رفاه روانی، عاطفی و اجتماعی است. سلامت روان بر تفکر، خلق و خوی و عواطف، اعمال و رفتار و روابط تأثیر می گذارد. 

سلامت روانی خوب شامل توانایی مدیریت استرس روزانه و مقابله منطقی با چالش‌هایی است که زندگی هر از گاهی برای ما ایجاد می‌کند. یعنی تجربه رضایت و لذت در زندگی روزمره. همچنین طبیعی است که گاهی اوقات احساس غمگینی، تنهایی، عصبانیت، ناامیدی یا سردرگمی کنید. این احساسات بخشی از انسان بودن است. 

زندگی با مسائل پیچیده سلامت روان 

مسائل پیچیده سلامت روان در مدت زمانی که افراد را تحت تأثیر قرار می دهند متفاوت است: گاهی اوقات افراد فقط یک بار علائم را تجربه می کنند، در حالی که برای دیگران ممکن است عود کننده یا یک بیماری مادام العمر باشد.

آنها همچنین از نظر شدت متفاوت هستند، زیرا گاهی اوقات می توانند خفیف باشند و گاهی اوقات به طور قابل توجهی افراد را در بسیاری از زمینه های زندگی تحت تأثیر قرار می دهند.  

مسائل پیچیده سلامت روان می تواند شامل چالش های طولانی مدت باشد. بسیاری از علائم ممکن است ناراحت کننده و گاهی اوقات مدیریت آنها دشوار باشد و بر سلامت روانی، کیفیت زندگی، سلامت جسمانی و روابط با دیگران تأثیر بگذارد.

متأسفانه سوء تفاهم و انگ بسیاری در جامعه عمومی در مورد مسائل پیچیده سلامت روان وجود دارد. دسترسی به درمان و حمایت مناسب، در زمان مناسب، می تواند دشوار باشد.  

با این حال، بسیاری از افرادی که با مسائل پیچیده سلامت روان زندگی می کنند، می توانند رشد کنند. با حمایت مناسب، می‌توان علائم را به خوبی مدیریت کرد، شعله‌ور شدن یا دوره‌ها را پیش‌بینی کرد یا از آن جلوگیری کرد و زندگی طولانی و رضایت‌بخشی داشت.  

 سخت ترین بیماری های روانی 

اسکیزوفرنی و روان پریشی.

اختلال دوقطبی.

اختلال شخصیت مرزی (BPD)

اختلال وسواس جبری (OCD)

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و PTSD پیچیده.

اختلالات اشتها.

اختلالات تجزیه ای

افسردگی شدید و اختلالات اضطرابی. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان