کدام گروه از زنان هوس های غذایی بیشتری دارند؟

خط سلامت: زنان تنها در مناطقی از مغز که با هوس غذایی مرتبط است، فعالیت بیشتری نشان می‌دهند.

کدام گروه از زنان هوس های غذایی بیشتری دارند؟

زنان تنها می‌دانند، فعالیت‌هایی را در مناطقی از مغز نشان می‌دهند که با هوس و انگیزه برای خوردن همراه است، به‌ویژه وقتی تصاویری از غذاهای پرکالری مانند غذاهای شیرین نشان داده می‌شود.

به گزارش خط سلامت زنان تنها نیز رفتارهای غذایی ناسالم و سلامت روانی ضعیفی داشتند.

در حالی که ثابت شده است چاقی با افسردگی و اضطراب مرتبط است و پرخوری به عنوان مکانیزم مقابله با تنهایی شناخته می شود، محققان می خواستند مسیرهای مغزی مرتبط با این احساسات و رفتارها را مشاهده کنند.

محققان دریافتند زنانی که سطح انزوای اجتماعی بالاتری داشتند ، دارای توده چربی بالاتر، کیفیت رژیم غذایی پایین تر، هوس های بیشتر، غذا خوردن مبتنی بر پاداش و غذا خوردن کنترل نشده و افزایش سطح اضطراب و افسردگی بودند.

سپس به زنان تصاویری از غذا در مقابل غیر خوراکی، غذای شیرین در مقابل غیرغذایی و غذای شور در مقابل غیرغذایی نشان داده شد. اسکن های MRI فعالیت مغزی شرکت کنندگان را در حین مشاهده این تصاویر ثبت کردند.

محققان دریافتند گروهی از زنانی که خود را تنها می‌دانستند، افزایش فعالیت در مناطقی از مغز را تجربه کردند که با ولع بیشتر برای خوردن غذاهای شیرین همراه بود، و کاهش فعالیت در ناحیه مغز مرتبط با خودکنترلی نسبت به رفتارهای خوردن.

اگر هوس بیشتری داشته باشید، بیشتر غذا می خورید و ممکن است اضطراب یا افسردگی بیشتری داشته باشید، که ممکن است شما را به خوردن بیشتر سوق دهد." علائم روانی." برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان