بخاطر بی توجهی به این 2 نکته حال روانی تان خوب نیست

خط سلامت: سلامت روان به مجموعه ای از عوامل بستگی دارد. پژوهش ها نشان داده است برخی از علایم نشان دهنده این است که فرد در معرض ابتلا به مشکلات سلامت روان قرار دارد.

بخاطر بی توجهی به این 2 نکته حال روانی تان خوب نیست

سلامت روان توصیف کننده وضعیتی است که طی آن فرد، نه تنها به بیماری روانی مبتلا نیست بلکه می تواند از زندگی خود لذت ببرد و احساس آرامش و رفاه را تجربه کند.

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان داده است برخی علایم نشان دهنده این است که فرد در معرض ابتلا به مشکلات سلامت روان، مانند افسردگی است.

سلامت روان چه زمانی در معرض خطر است؟

سلامت روان به مجموعه ای از عوامل بستگی دارد. پژوهش ها نشان داده است افرادی که در معرض ابتلا به افسردگی هستند یا از افسردگی پنهان رنج می برند، معمولا 2 علامت عمده را نشان می دهند:

از لحظه حال لذت نمی برند

زندگی در گذشته توانایی لذت بردن از لحظه حال را از فرد سلب می کند. برخی افراد اکثر ساعات روز را در گذشته به سر می برند و ارتباطی با لحظه حال ندارند، این افراد معمولا حسرت گذشته را می خورند.

به نظر می رسد این قبیل افراد، در ذهن خود گیر کرده اند و اتفاقات گذشته را دایما به یاد می آوریند.

از دست دادن ارتباط های سالم و دوستانه

روابط سالم، سلامت روان را بهبود می بخشند. با این حال افرادی که نمی توانند در لحظه حال زندگی کنند و مدام گذشته را به یاد می آورند، معمولا تمایلی به دوستیابی یه شرکت در محافل جدید ندارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان