چگونه سفر کنید تا روحیه تان عالی شود

خط سلامت: سفر به مکان های جدید برای همه خوب است. اگر در محل کار احساس استرس می کنید، تعطیلات می تواند بهترین راه حل باشد.

چگونه سفر کنید تا روحیه تان عالی شود

سفر بر سلامت روان تأثیر می گذارد؟ وقتی زندگی و کار شروع به تکرار می کند، ممکن است به سفر کردن فکر کنید. شاید جایی داشته باشید که دوست دارید سالی یک بار به آن بروید، یا شاید از کاوش در مکان های جدید لذت ببرید. لازم نیست یک سفر بزرگ یا به جایی دور باشد. 

 

به گزارش خط سلامت بیرون رفتن و سفر می تواند فواید زیادی هم برای سلامت روانی و هم برای سلامت جسمی داشته باشد. کاوش در مکان های جدید و غوطه ور شدن در فرهنگ های جدید یا محیط های جدید از نظر ذهنی تحریک کننده است . انجام منظم این کار می تواند تاثیرات زیادی بر سلامت روان داشته باشد. 

فواید سفر

سفر به مکان های جدید برای همه خوب است. اگر در محل کار احساس استرس می کنید، تعطیلات می تواند بهترین راه حل باشد. سفر می تواند سلامت روان شما را با موارد زیر بهبود بخشد: 

کمک به احساس آرامش

وقت گذاشتن از محل کار برای دیدن مکان‌های جدید، استرسی را که به آن متحمل شده‌اید رها می‌کند. از بین بردن تنش و استرس زندگی کاری شما به ذهن شما اجازه می دهد تا آرام و التیام یابد. تحت فشار قرار گرفتن در محل کار نه تنها ذهن و بدن شما را تحت فشار قرار می دهد، بلکه به سلامت جسمی نیز آسیب می رساند. 

امکان تنظیم مجدد منظم

وقت گذاشتن برای سفرهای منظم می تواند تاثیر بهتری بر سلامت روان داشته باشد. رفتن به مکان های مختلف به طور منظم می تواند مزایایی را که از تعطیلات به دست می آورید را بهبود بخشد. برخی از افراد می توانند اثرات مثبت تعطیلات خود را تا پنج هفته پس از بازگشت احساس کنند. 

تقویت قدرت ذهنی

اگر استرس مزمن دارید، حافظه و توانایی های هدف گذاری تحت تاثیر منفی قرار می گیرد. وقت گذاشتن برای رفتن به جایی و دور شدن از محل کار می تواند به شما کمک کند در زمان بازگشت احساس بهره وری و تمرکز بیشتری داشته باشید. این به این دلیل است که مغز برای استراحت به زمان نیاز دارد. 

خلاقیت خود را افزایش دهید

بیرون رفتن و کاوش در جهان می تواند خلاقیت را تقویت کند. افرادی که بیشتر سفر می کنند می توانند ایده های متنوعی داشته باشند.

قرار گرفتن در معرض فرهنگ‌های جدید، پیدا کردن دوستان بین‌المللی، مطالعه زبان‌های جدید و استفاده از انواع مختلف غذا و موسیقی با مهارت‌های بهتر حل مسئله مرتبط است. سفر به شما کمک می کند دنیا را به شیوه ای جدید ببینید.

سفر برای رفاه شما

داشتن تجربیات جدید برای بهبود عملکرد مغز و تقویت سلامت روان شما مفید است . سفر با کاهش استرس مرتبط است و می تواند علائم اضطراب و افسردگی را کاهش دهد. چه به کشور دیگری بروید یا برای یک تعطیلات آخر هفته طولانی در یک شهر مجاور فرار کنید، سفر می تواند تأثیر زیادی بر سلامت روان شما داشته باشد.

آماده شدن و انتظار برای سفر برای سلامت روان مفید است. اگر می خواهید یک سفر بین المللی برنامه ریزی کنید، سعی کنید از قبل زبان را تمرین کنید.

برای تعطیلات برنامه ریزی کنید

داشتن چیزی که منتظر آن باشید هنگام برنامه ریزی، شادی و هیجان ایجاد می کند. هنگامی که به تعطیلات می روید، فشار و استرس کاهش می یابد و سلامت روان شما تقویت می شود.  

از آن سنت بسازید. اثرات ماندگاری از تعطیلات وجود دارد . افرادی که به طور منظم سفر می کنند این اثرات را برای مدت طولانی تری تجربه می کنند. پس از مسافرت، به احتمال زیاد احساس می کنید که احساس راحتی می کنید و آماده هستید تا هر آنچه در خانه در انتظار شماست را بپذیرید. به همین دلیل است که افراد بعد از استراحت بازدهی بیشتری دارند. سعی کنید هر چند وقت یکبار از یک مکان جدید دیدن کنید تا به سلامت روان خود کمک کنید. 

مکان های جدید را کاوش کنید

یادگیری زبان های جدید و رفتن به مکان های جدید ذهن را باز می کند. ممکن است این کار معکوس به نظر برسد، اما خارج شدن از منطقه می تواند برای سلامت روان مفید باشد. وقتی به مکان هایی می روید که قبلاً نرفته اید و فرهنگ های دیگر را تجربه می کنید، همدلی افزایش می یابد. این به شما کمک می کند وقتی به خانه باز می گردید احساس قدردانی بیشتری نسبت به اطراف داشته باشید. 

آن را شخصی کنید

سفر برای تفریح، نه برای کار، مزایای بیشتری دارد. وقتی به جایی که می خواهید بروید، سر می زنید، هیجان بیشتری دارید و سطح کورتیزول شما کاهش می یابد. ‌

می توانید برنامه های سفر خود را بزرگ یا کوچک کنید. لازم نیست آنها گران یا عجیب و غریب باشند تا بیشترین مزایای سلامت روان را از آنها دریافت کنید.

محدودیت های سفر به عنوان تقویت کننده خلق و خو

در حالی که سفرهای مکرر می تواند خلق و خو شما را تقویت کند و بر سلامت روان تأثیر مثبت بگذارد، محدودیت هایی وجود دارد. ممکن است با احساسات دوست داشتنی به سفرهای خود نگاه کنید، اما کاهش استرس و افزایش احساس شادی پس از تعطیلات معمولاً کمتر از یک ماه طول می کشد. 

این می تواند برای افرادی که بیشتر برای تفریح ​​سفر می کنند متفاوت به نظر برسد. چند بار در سال رفتن به تعطیلات و سفر به مکان های جدید مزایای بیشتری برای سلامت روان به همراه خواهد داشت. سفر یک زندگی سالم تر و رضایت بخش تر را فراهم می کند. اما آن را تضمین نمی کند. 

شما نباید به مسافرت به عنوان نوعی درمان تکیه کنید. اگر احساس اضطراب یا افسردگی می کنید و به کمک نیاز دارید، باید با یک متخصص بهداشت روان صحبت کنید . آنها می توانند به شما در یافتن درمان مناسب کمک کنند.  

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان