4 فایده ایستادن در ساحل برای افراد استرسی + چه کسانی نباید به ساحل پا بگذارند

خط سلامت: پیاده‌روی کوتاه در کنار ساحل می‌تواند خلق و خو را تقویت کرده و بر سلامت روان تأثیر بگذارد. ساحل می تواند مکانی با طراوت باشد که هر چه بیشتر در آنجا باشید احساس بهتری به شما می دهد.

4 فایده ایستادن در ساحل برای افراد استرسی + چه کسانی نباید به ساحل پا بگذارند

ساحل یک فضای آبی در نظر گرفته می شود قرار گرفتن در معرض فضاهای آبی با بهبود کلی سلامت مرتبط است.

به گزارش خط سلامت ساحل مکان خوبی برای رفتن به زمانی است که احساس استرس می کنید. ‌

مزایای ساحل بر سلامت روان

وقتی در محل کار احساس خستگی می کنید و به تعطیلات نیاز دارید، ممکن است به طور خودکار به ساحل فکر کنید. بیشتر مردم ساحل را با آرامش و شادی مرتبط می کنند. ساحل به روش های زیر بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد: 

تغییر منظره

برخی از مطالعات نشان می‌دهند وقتی حواس بارها و بارها یک چیز را تجربه می‌کند می‌تواند باعث استرس شود. وقتی محیط خود را تغییر می دهید و به ساحل می روید، حواس شما درگیر مناظر، بوها، مزه ها و صداهای جدید می شود. این می تواند وضعیت ذهنی را بهبود بخشد و احساس آرامش را افزایش دهد. 

بهبود بهزیستی کلی

قرار گرفتن در معرض آفتاب و هوای اقیانوس برای سلامت روان عالی است. ساحل درمانی خلق و خوی کلی را تقویت می کند. قرار گرفتن در آب و حرکت در اطراف، ذهن آگاهی را افزایش می دهد و به شما اجازه می دهد تا کمی فعالیت بدنی داشته باشید. 

استرس را کاهش می دهد

حضور در طبیعت، مکانی که احساس امنیت می کنید، می تواند فشار خون و سطح هورمون استرس را کاهش دهد. به همین ترتیب، گذراندن وقت در ساحل می تواند اضطراب و برانگیختگی سیستم عصبی را کاهش دهد که باعث می شود احساس استرس و اضطراب کنید . 

روحیه را بالا می برد

گذراندن زمان در ساحل عزت نفس را افزایش می دهد و باعث آرامش می شود. افراد مبتلا به اختلال کمبود توجه می توانند در ساحل احساس آرامش بیشتری داشته باشند. پیاده روی در امتداد خط ساحلی باعث می شود کمتر احساس انزوا و شادی کنید. 

ساحل می تواند مزایای ماندگاری برای افرادی که اضطراب، افسردگی، استرس بالا و سایر شرایط سلامت روان دارند، داشته باشد. صرف 20 دقیقه پیاده روی در کنار ساحل می تواند خلق و خو را تقویت کند. 

استفاده از ساحل برای بهبود رفاه

زمانی که خسته شدید و به تعطیلات نیاز دارید، ممکن است بخواهید ساحل را در صدر فهرست خود قرار دهید. بهترین فعالیت های ساحلی برای استرس شامل قرار گرفتن در آب و گذراندن وقت در خارج از خانه است. 

 اگر در شهر یا مکانی زندگی می کنید که فضاهای آبی محدود است، ممکن است احساس افسردگی یا فرسودگی کنید. آن وقت است که تعطیلات به کارتان می آید. ساحل یکی از بهترین مکان ها برای بهبود سلامت روان است. 

 نگاه بیش از حد به صفحه نمایش های الکترونیکی می تواند به سلامت روان آسیب برساند. خاموش کردن تلفن یا تبلت و بیرون رفتن از خانه می تواند ذهن را پاک کند. هدف از بیرون بودن، حضور بیشتر و ارتباط با خود و جهان است.

برای سلامت کلی خوب است که در معرض نور خورشید قرار بگیرید و مقدار زیادی ویتامین D دریافت کنید . هنگامی که در ساحل هستید، مراقب صداها و بوهای اطراف خود باشید. حتی می توانید مدیتیشن را در حالی که روی شن دراز کشیده اید با چشمان بسته امتحان کنید. این می تواند ذهن را متمرکز کند و استرس و نگرانی را از بین ببرد. 

در برخی موارد، ممکن است از آنچه در آب است بترسید. اگر این شما را از سفر به ساحل باز می دارد، اشکالی ندارد. اما می توانید در مورد سواحل یا فضاهای آبی تحقیق کنید و مکانی را انتخاب کنید که به شما احساس امنیت می دهد تا بتوانید راحت تر استراحت کنید. 

محدودیت های ساحل به عنوان تقویت کننده خلق و خو

رفتن به ساحل راه حلی برای سایر شرایط سلامت روان نخواهد بود، به خصوص اگر واقعاً از آن لذت نبرید. یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که قبلاً در مورد ساحل هیجان‌زده هستند، احتمالاً تأثیرات روحی و سلامت روانی بیشتری را تجربه می‌کنند. 

اگر هیجان زده نیستید، ممکن است همچنان در ساحل احساس اضطراب یا افسردگی کنید. در همین مطالعه، مردان بیشتر احتمال دارد که مزایای سلامت روانی ساحل را تجربه کنند.  

رفتن به ساحل فقط یک مقصد تفریحی سرگرم کننده نیست. با بیرون رفتن در این فضاهای آبی و لذت بردن از فضای باز فوایدی برای سلامت روان شما دارد. دفعه بعد که دچار استرس شدید ، به این فکر کنید که به ساحل بروید و تا می توانید زمان بیشتری را در نزدیکی آب بگذرانید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان