فیلم / نحوه انجام درست مدیتیشن و اثرات آن بر سلامت روانی

خط سلامت :مدیتیشن چه کاری با ذهن و بدن افراد انجام می دهد؟ کجا باید مدیتیشن کنم؟می توانید عملاً در هر جایی که می خواهید مدیتیشن کنید، زیرا یک تمرین ذهنی است.

فیلم / نحوه انجام درست مدیتیشن و اثرات آن بر سلامت روانی

می توانید با نشستن روی صندلی مدیتیشن کنید.نشستن روی زمین حتی روی تخت دراز کشیده با این حال، یک راه بهینه برای مدیتیشن وجود دارد. بهتر است از مدیتیشن در رختخواب خودداری کنید. چون به راحتی می توانیم به خواب برویم. بهتر است با پشت صاف روی زمین مدیتیشن کنید. این به این دلیل است که به شما امکان می دهد هوشیار بمانید و موقعیت را برای مدت طولانی نگه دارید.

 

به گزارش خط سلامت چه مدت باید مدیتیشن کنم؟

قبل از شروع مراقبه، یک تایمر تنظیم کنید. این به این دلیل است که وقتی برای اولین بار مدیتیشن را شروع می کنید زمان به کندی می گذرد. بنابراین تنظیم یک تایمر به شما کمک می کند به آن فکر نکنید چه مدت از زمانی که مدیتیشن را شروع کرده اید می گذرد؟

برای اولین مدیتیشن خود، توصیه می کنم که تایمر خود را فقط برای پنج دقیقه تنظیم کنید. همانطور که مدیتیشن بخشی از روز شما می شود و همچنین به موقعیت مورد نیاز برای مدیتیشن عادت می کنید، حتی برای مدت طولانی تر، سپس می توانید مدت زمان را افزایش دهید! بیشتر مردم 10 تا 20 دقیقه مدیتیشن را بهترین کار می دانند. 

چند نوع مدیتیشن وجود دارد؟

یکی از شناخته شده ترین اشکال مدیتیشن  "مراقبه تنفس ذهنی" است و به اندازه هر نوع مدیتیشن دیگری موثر است. تمرکز اصلی مدیتیشن تنفسی، تنفس است. ابتدا مطمئن شوید از طریق بینی نفس می کشید. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام توجه خود را روی تنفس خود متمرکز کنید. جریان هوا را از طریق سوراخ های بینی خود احساس کنید. مراقب باشید که هوای استنشاقی چگونه تبادل می شود و به هوای بازدم تبدیل می شود. به مکث کوچک بین دو فرآیند توجه کنید.

چند بار باید مدیتیشن کنم؟

 باید هر روز مدیتیشن کنید. نکته این است که آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان