4 تکنیک نجات بخش اگر بی خواب هستید و انرژی ندارید

خط سلامت: خواب کافی و با کیفیت تمام ابعاد سلامت زندگی افراد را در بر می گیرد اما باید توجه داشت که در صورت بی خوابی های گاه به گاه چه تکنیک موثری را داشته باشید.

4 تکنیک نجات بخش اگر بی خواب هستید و انرژی ندارید

خواب کافی موجب تقویت تمرکز و تناسب اندام و سلامتی جسمانی می شود. افراد برنامه روز را طوری ترتیب می دهند که شب 8 ساعت  خواب داشته باشند، اما در دنیای مدرن و زندگی امروز، در اکثر اوقات این اتفاق نمی افتد و  شب های زیادی فرد به علت افکار زیادی که دارد بیدار می ماند و خواب به چشمش نمی رود.

 به گزارش خط سلامت برخی تکنیک ها کمک می کند کمبود انرژی روز بعد را که به خاطر بی خوابی اتفاق می افتد جبران کنید.

بی خوابی و افزایش انرژی

مسئولیت های مختلف و فکر کردن به آن ها امکان خواب کافی را از فرد سلب می کند. اگر به هر دلیلی خواب کافی نداشته باشید لازم است از تکنیک های جبرانی جهت کسب انرژی استفاده کنید. چند تکنیک که باعث می شود فرد علیرغم فقدان خواب کافی ، انرژی لازم داشته باشد عبارتند از:

بی خوابی و نوشیدنی

در صورت نداشتن خواب کافی روز بعد آب فراوانی مصرف کنید زیرا تشنگی مساوی با خستگی شدید است، مصرف آب باعث آبرسانی مجدد و بیدار شدن اندام های شما می شود و احساس شادابی را افزایش می دهد.

همچنین مطالعات نشان داده است مقدار متوسط کافئین باعث نشاط، کاهش استرس و تقویت عملکرد می شود. اگر اهل قهوه نیستید؛ چای سیاه یا ماچا را امتحان کنید. بهتر است بعد از ساعت 2 بعد از ظهر قهوه مصرف نکنید تا دچار بی خوابی شبانه نشوید.

بی خوابی و بشقاب سالم

اگر خواب کافی نداشتید، تغذیه مناسب انرژی مورد نیاز را به شما برمی گرداند. روز خود را با یک صبحانه سبک که حاوی سبزیجات است شروع کنید.

سبزیجات منبعی سرشار از مواد معدنی است. تحقیقات نشان داده چربی های سالم مانند آنچه در آووکادو وجود دارد عملکرد مغز را بهبود می بخشد. وجود پروتئین در وعده های غذایی به تامین انرژی بدن کمک می کند.

بی خوابی و ورزش

خواب کافی و ورزش دو راه موثر برای افزایش سطح انرژی هستند. اگر خواب با کیفیتی نداشتید، ورزش تکنیک مناسبی برای شروع یک روز خوب است. ورزش باعث افزایش گردش خون و در نهایت افزایش انرژی می شود.

حتی یک پیاده روی 10 دقیقه ای به شما کمک می کند، احساس انرژی بیشتری داشته باشید. بهتر است ورزش را در فضای باز انجام دهید، زیرا نور خورشید سطح ویتامین D بدن را افزایش می دهد و باعث شادابی می شود.

بی خوابی و کار

درصورت نداشتن خواب کافی ، سعی کنید روز بعد روی بی خوابی و خستگی تمرکز نکنید. به کار خود ادامه دهید و برنامه های غیر ضروری را حذف کنید و به خود سخت نگیرید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان