این 12 ماده غذایی اضطراب را کاهش می دهد

خط سلامت: اضطراب در مقطعی از زندگی هر کسی را گرفتار خود کرده است اما بر اساس تحقیقات زنان تقریباً دو برابر مردان در معرض ابتلا به اضطراب هستند.

این 12 ماده غذایی اضطراب را کاهش می دهد

اضطراب را به شیوه های مختلف می توان کاهش داد اما یک از راههای موثر کاهش اضطراب تغذیه و مواد غذایی مناسب است.

به گزارش خبرنگار خط سلامت شواهد رو به رشدی وجود دارد که نشان می دهد تغذیه ممکن است بر سلامت روان و علائم اضطراب تأثیر بگذارد.

علاوه بر درمان‌های کافی که توسط ارائه‌دهنده مراقبت به شما تجویز می‌شود، یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به تقویت قدرت طبیعی دستگاه گوارش کمک کند و راه دیگری برای کمک به تنظیم خلق و خو باشد.

داشتن رژیم غذایی سالم‌ به‌طور قابل‌توجهی علائم افسردگی مرتبط با اختلالات اضطرابی را کاهش می‌دهد تأکید بر سبزیجات، میوه‌ها، غلات ، آجیل، دانه‌ها و محصولات لبنی شیرین نشده ممکن است به طرق مختلف در سطح بیوشیمیایی مفید باشد.

در حالی که هیچ غذای جادویی وجود ندارد که بتواند اضطراب و افسردگی را درمان کند، اما می توانیم در انتخاب های غذایی روزانه خود تغییراتی ایجاد کنیم که برای خلق و خو مطالعه شده است و در مدیریت اضطراب کمک می کند.

12 خوردنی مرتبط با اضطراب

لوبیا و حبوبات

نخود ، عدس، لوبیا و حبوبات نیز آنتی اکسیدان، ویتامین B6 و منیزیم را تامین می کنند. آنها نیروگاه های غنی از پروتئین هستند، بنابراین آنها را به عنوان جایگزینی برای گوشت قرمز در غذاهای سرخ شده امتحان کنید.

ماست یونانی ساده

ماست مواد معدنی کلیدی را فراهم می کند که ممکن است به علائم استرس و تثبیت خلق و خو کمک کند، اما پروبیوتیک ها را نیز فراهم می کند.

به دنبال نسخه های ساده و شیرین نشده با حداقل پنج گونه از فرهنگ های زنده و فعال در لیست مواد تشکیل دهنده باشید تا در صبحانه ها، میان وعده ها استفاده کنید.

غذاهای تخمیر شده

غذاهای تخمیر شده مانند کیمچی حاوی پروبیوتیک هستند، باکتری هایی که در دستگاه گوارش زندگی می کنند و به دفاع در برابر پاتوژن ها و میکروب های مضر کمک می کنند.

خوردن پروبیوتیک های بیشتر می تواند به مراقبت از میکروبیوم روده کمک کند و به طور بالقوه برای ارتباط روده و مغز مفید باشد.

گیلاس

گیلاس حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کورستین است که می تواند به تقویت احساس آرامش کمک کند. مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات به طور کلی با کاهش علائم اضطراب و افسردگی و افزایش سطح شادی مرتبط است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ ممکن است  کمک کند که تمرکز و آرامش داشته باشید. افرادی که به طور منظم شکلات تلخ می‌خورند کمتر احتمال دارد علائم افسردگی را گزارش کنند.

چای بابونه

کسانی که چای بابونه را در یک دوره طولانی مدت مصرف کرده اند، به طور قابل توجهی علائم اختلال اضطراب فراگیر را آن ها کاهش یافته است.

نقش بابونه در کاهش اضطراب ممکن است با توانایی آن در افزایش تلاش برای به موقع خوابیدن مرتبط باشد.

کیوی

برخی از مطالعات اولیه همچنین نشان می دهد ترکیب ویتامین C و E به علاوه فولات ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند، که می تواند منجر به التهاب مزمن شود. به علاوه، آنها ممکن است به تولید سروتونین، انتقال دهنده عصبی مرتبط با رفاه و شادی کمک کنند.

غذای دریایی

غذاهای دریایی باعث تقویت شناخت و بهبود خلق و خو به دلیل اسیدهای چرب ضروری امگا 3 می شود.

آووکادو

این میوه سرشار از مواد مغذی سرشار از ویتامین B6 و منیزیم است، ترکیبی که ممکن است به تولید سروتونین در مغز  کمک کند.

افزودن تکه های آووکادو به املت، سالاد و حتی اسموتی ها کمک می کند فیبر و چربی های سالم بیشتری را در رژیم غذایی خود دریافت کنید.

10غلات کامل

غلات پروبیوتیک های بدن شما را تامین می کنند تا بتوانند زنده بمانند و رشد کنند. آنها را در 100٪ غلات کامل مانند جو و سبوس و همچنین میوه ها، سبزیجات و لوبیاهای مختلف پیدا کنید.

خوردن بیشتر این غذاها به عملکرد صحیح گیرنده های سروتونین در دستگاه گوارش شما کمک می کند و با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مرتبط است.

شیر

یک فنجان شیر مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم را تامین می کند.

دانه کدو تنبل

یک اونس دانه کدو تنبل تقریباً 20 درصد از ارزش روزانه منیزیم و پتاسیم شما را تامین می کند. این دانه ها (و آجیل، مانند گردو، بادام زمینی، پسته و بادام هندی) را روی وعده های غذایی خود بپاشید یا برای تقویت مواد مغذی آن ها را به صورت ساده تهیه کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان