مصرف تخم مرغ هورمون های جنسی را تنظیم می کند

خط سلامت: هورمون های جنسی از جمله مهم ترین هورمون های بدن هستند که نقش مهمی در سلامت روان فرد ایفا می کنند.

مصرف تخم مرغ هورمون های جنسی را تنظیم می کند

ارتباط و نقش هورمون‌ها بر سلامت روان در سالهای اخیر بسیار مورد توجه و مطالعه قرار گرفته است. امروزه می‌دانیم که هورمون‌ها یک انتقال دهنده عصبی هستند که می‌توانند سلامت روان را تحت تاثیر قرار دهند.

به گزارش خط سلامت ترشح متعادل هورمون های جنسی با سلامت روان فرد ارتباط مستقیم دارد. پژوهش ها نشان داده است مصرف برخی موادغذایی خاص، منجر به تنظیم ترشح هورمون های جنسی می شود.

تغذیه مناسب و تنظیم هورمون های جنسی

ترشح نامتوازن هورمون های جنسی نقش مهمی در بروز مشکلات سلامت روان مانند: افسردگی و اضطراب ایفا می کند. پژوهش ها شنان داده است مصرف برخی موادغذایی خاص مانند تخم مرغ به تنظیم ترشح هورمون های جنسی کمک می کند.

 تخم مرغ و تنظیم ترشح استروژن

مصرف روزانه تخم مرغ به تنظیم ترشح هورمون های جنسی مانند استروژن کمک می کند.

تخم مرغ در طول تاریخ به عنوان یک محرک جنسی در نظر گرفته شده است. این غذای باورنکردنی سرشار از ویتامین های B5 و B6 است که ترشح هورمون های جنسی را متعادل می کنند. 

همچنین مصرف روزانه تخم مرغ با اضطرابی که مانع از رابطه جنسی با کیفیت می شود مبارزه می کند. ثابت شده است که تخم مرغ سطح تستوسترون را افزایش می دهد و منبع خوبی از کلسترول است.

زرده تخم مرغ حاوی سطح بالایی از لیپوپروتئین های با چگالی است. این مواد برای تنظیم ترشح هورمون های جنسی و غشای سلولی ضروری است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان