کم خوابی خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد + حداقل چقدر باید بخوابید

خط سلامت: کم خوابی یکی از عوامل زمینه ساز برای دیابت است. یک مطالعه نشان می‌دهد بزرگسالانی که سه تا پنج ساعت در شب می‌خوابند با خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 روبرو هستند.

 کم خوابی خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد + حداقل چقدر باید بخوابید

کم خوابی سلامت مغزی و جسمی افراد را به خطر می اندازد و باعث ایجاد نوسانات خلق و خو و خستگی مزمن می شود.

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید نشان می دهد که حفظ یک رژیم غذایی سالم به تنهایی برای مقابله با اثرات منفی محرومیت مزمن از خواب کافی نیست.

کم خوابی و دیابت نوع 2

کم خوابی یکی از عوامل خطر آفرین سلامتی است. محققان ارتباط بین دیابت نوع 2 و کم خوابی را بررسی کرده اند. دیابت نوع 2 بر توانایی بدن برای پردازش قند (گلوکز)، مانع از جذب انسولین و در نتیجه سطح قند خون بالا تأثیر می گذارد. گزارشی از سال 2020 نشان داد که بیش از 462 میلیون نفر از این بیماری رنج می برند. با گذشت زمان، دیابت می تواند آسیب جدی به خصوص به اعصاب و رگ های خونی وارد کند، و در نتیجه یک مشکل بهداشت عمومی رو به افزایش در سطح جهانی را نشان می دهد.

محققان از داده‌های یکی از بزرگترین پایگاه‌های اطلاعاتی جمعیت در جهان به نام UK Biobank استفاده کردند که در آن نزدیک به نیم میلیون شرکت‌کننده از بریتانیا به صورت ژنتیکی نقشه‌برداری شده و به سؤالات مربوط به سلامت و سبک زندگی پاسخ دادند. آن ها بیش از ده سال شرکت کنندگان را دنبال کردند و دریافتند که مدت خواب بین سه تا پنج ساعت با خطر بالاتر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

در مقابل، عادات غذایی سالم منجر به کاهش خطر ابتلا به این بیماری می‌شود، اما حتی افرادی که سالم غذا می‌خورند اما کمتر از شش ساعت در روز می‌خوابند، همچنان در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

محققان می گویند تأثیرات کم خوابی بین افراد متفاوت است، بسته به جنبه هایی مانند ژنتیک و نیاز واقعی فرد به خواب دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان