این مخفی کاری مردان را جدی بگیرید + زنان از کنار این 9 رفتار نباید راحت عبور کنند

خط سلامت: مردان به ندرت در مورد سلامت روان و مشکلات خود با کسی صحبت می کنند و این مسئله ریشه ای فرهنگی و سنتی دارد و مردان از ترس انگ های اجتماعی از صحبت در مورد احساسات خود شرم وهراس دارند.

این مخفی کاری مردان را جدی بگیرید + زنان از کنار این 9 رفتار نباید راحت عبور کنند

مردان با توجه به افزایش فشارهای کاری و زندگی امروزی باید به سلامت روان خود توجه بیشتری کنند و مسائل خود را با رواشناس یا فرد مورد اعتماد خود در میان بگذارند.

به گزارش خط سلامت مشکلات روان مردان نشانه های رفتاری بخصوصی دارد.

مردان و سلامت روان

مردان سلامت عاطفی و روانی خود را غالبا تلاش می کنند که از دیگران پنهان کنند. با این حال، واقعیت این است که بسیاری از مردان به طور مخفیانه با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می کنند و علائم ظریفی را نشان می دهند که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند. این علائم شامل موارد زیر است:

آن ها استاد انحراف هستند

در حوزه سلامت روان، تغییر جهت یک مکانیسم مقابله ای رایج است. این کار یک هنر ظریف است. مردانی که مخفیانه با سلامت روان خود سر و کار دارند، اغلب در تغییر جهت دادن توجه از خود ماهر می شوند. تقریباً مثل این است که وقتی مکالمه به کشمکش های درونی آن ها نزدیک می شود، حس ششم دارند.

درعوض، آن ها توجه دیگران را معطوف می کنند و در مورد روز ، مشکلات و زندگی شما می پرسند. هر چیزی که تمرکز را از آن ها و آنچه که از سر می گذرانند دور نگه دارد.

مقدار غیرعادی خستگی

مسائل مربوط به سلامت روان اغلب به صورت فیزیکی ظاهر می شود و یکی از رایج ترین علائم آن خستگی است . ما در مورد خستگی معمول بعد از یک روز کاری طولانی صحبت نمی کنیم. این یک خستگی عمیق و مداوم است که به نظر می رسد از فعالیت بدنی جدا نیست. در واقع، خستگی روانی  بیشتر از خستگی جسمانی خسته‌کننده می باشد. مثل این است که یک وزنه سنگین مدام به شما فشار می آورد و انرژی شما را از بین می برد.

مردانی که با سلامت روانی دست و پنجه نرم می کنند اغلب از احساس خستگی یا فرسودگی شکایت می کنند.

جبران بیش از حد با فعالیت های بدنی

در حالی که خستگی مداوم نشانه‌ای از مبارزات سلامت روان می باشد، اما به طرز جالبی برعکس آن نیز می‌تواند صادق باشد. برخی از مردانی که با مسائل مربوط به سلامت روان سر و کار دارند، ممکن است با درگیر شدن بیش از حد در فعالیت‌های بدنی جبران کنند. آن ها خود را به برنامه های ورزشی سختگیرانه می اندازند یا به کار معتاد می شوند و ساعات طولانی را در دفتر سپری می کنند. این شکل از جبران بیش از حد راهی برای پوشاندن مبارزات داخلی آن ها می باشد.

اگر متوجه شدید که فردی به طور ناگهانی رژیم‌های ورزشی شدید را انجام می‌دهد یا بدون دلیل روشن بیش از حد کار می‌کند، ممکن است نشان دهنده مبارزه پنهان با سلامت روان او باشد.

 پرهیز از تعاملات اجتماعی

آیا تا به حال متوجه شده اید که فردی به تدریج از رویدادها یا اجتماعات اجتماعی کناره گیری می کند؟ در حالی که همه ما دوره‌هایی داریم که شرکت خود را ترجیح می‌دهیم، اجتناب مداوم از تعاملات اجتماعی می‌تواند نشانه‌ای از مبارزات سلامت روان باشد. مردانی که در نبردهای پنهان می جنگند شروع به انزوا می کنند و تنهایی را به همراهی دیگران ترجیح می دهند . این لزوماً به این دلیل نیست که آن ها ناگهان ضد اجتماعی شده اند.

در عوض، راهی برای اجتناب از موقعیت‌هایی می باشد که باعث ناراحتی عاطفی آن ها می شود یا مبارزات آن ها را آشکار می کند.

 تغییر در عادات

وقتی فردی با سلامت روانی خود دست و پنجه نرم می کند، اغلب در عادات او منعکس می شود. این تغییرات ظریف است و به راحتی از دست می رود مگر اینکه توجه داشته باشید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

تغییرات ناگهانی در عادات غذایی، یا زیاد یا کم غذا خوردن.

تغییر قابل توجه در الگوهای خواب، مانند بی خوابی یا پرخوابی.

فراموشی غیرمعمول یا مشکل در تمرکز روی کارهایی که قبلا برایشان آسان بود.

این تغییرات در ظاهر بی اهمیت یا نامرتبط به نظر می رسند. اما آن ها می توانند فریاد کمک باشند ، نشانه ای از این که آن ها در حال مبارزه هستند.  توجه به این تغییرات و برخورد با آن ها با درک و همدلی بسیار مهم است.

چهره به ظاهر شاد

افرادی که با سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند، اغلب چهره ای شاد دارند. آن ها لبخند می زنند، می خندند، درگیر گفتگو می شوند. در ظاهر، آن ها کاملاً خوب به نظر می رسند. اما در زیر آن نمای شاد داستان متفاوتی می باشد.

این یک مکانیسم رایج مقابله است و تلاشی است برای متقاعد کردن خود و دیگران که همه چیز خوب است.

مشکل اینجاست که مبارزه آن ها را برای اطرافیان شان نامرئی می کند. ما لبخندهای شان را می بینیم، خنده های شان را می شنویم و تصور می کنیم که حال شان خوب است. اما به یاد داشته باشید ظاهر می تواند فریبنده باشد.

 خودانتقادی بیش از حد

دوستی را تصور کنید که به نظر می رسد همیشه دستاوردهای خود را کم اهمیت جلوه می دهد و اشتباهات خود را بزرگ می کند. آن ها تعارف را کنار می گذارند و اغلب در مورد خودشان با دیدی منفی صحبت می کنند. مردانی که با این مسائل دست و پنجه نرم می کنند اغلب تصوری مخدوش از خود دارند. آن ها خود را کمتر از آنچه واقعا هستند شایسته می دانند.

به نظر می رسد از علایق خود جدا شده اند

قطع ارتباط از سرگرمی ها یا علایق نشانه ای از مبارزات سلامت روان می باشد. مردانی که با این مسائل سر و کار دارند شرکت در فعالیت هایی که زمانی دوست داشتند برایشان سخت می شود.

این فقط از دست دادن علاقه نیست. این درباره یک بی تفاوتی عمیق است ، قطع ارتباطی که باعث می شود حتی سرگرمی های مورد علاقه آن ها نیز غیر جالب به نظر برسد.

به ندرت درخواست کمک می کنند

در نهایت، یکی از دردناک‌ترین نشانه‌های مردانی که مخفیانه با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می‌کنند، این است که به ندرت، یا هرگز، درخواست کمک می‌کنند. درخواست کمک مستلزم آسیب‌پذیری است، و در جامعه‌ای که مردان اغلب به قوی و مستقل بودن شرطی می‌شوند، نشان دادن آسیب‌پذیری فوق‌العاده سخت است.

در بسیاری از موارد، آن ها ترجیح می دهند در سکوت مبارزه کنند تا اینکه دست دراز کنند و اعتراف کنند که خوب نیستند. آن ها به تنهایی بار خود را به دوش می کشند،

این ترس از درخواست کمک شاید یکی از دلخراش ترین جنبه های مبارزات پنهان سلامت روان باشد. این یادآوری است که ما باید فضاهای امن تری ایجاد کنیم که در آن مردان احساس راحتی کنند و احساسات خود را بدون ترس از قضاوت به اشتراک بگذارند.

اگر شخصی که می شناسید به ندرت درخواست کمک می کند اما بسیاری از علائم ذکر شده در بالا را نشان می دهد، ممکن است مخفیانه با سلامت روان خود دست و پنجه نرم کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان