این نوع یوگا خاص استرس را کمتر و آرامش را بیشتر می کند / آخرین تحقیقات در مورد یوگا

​خط سلامت: یوگا استرس را کاهش و بهزیستی را افزایش می دهد. تحقیقات اخیر بهبودهایی را در افسردگی و اضطراب از طریق یوگا نشان داده است.

این نوع یوگا خاص استرس را کمتر و آرامش را بیشتر می کند / آخرین تحقیقات در مورد یوگا

یوگا موجب کاهش استرس و بهبود سلامتی می شود. در یوگا تمرینات جسمی، تمرکزی، تنفس عمیق و رها سازی ذهن تمرین می‌شود تا افراد به آرامش و مراقبه دست پیدا کنند

به گزارش خط سلامت یوگا یک درمان مکمل برای کمک به بهبود احساس خوب بودن، و همچنین بهبود بالقوه کیفیت خواب و ارتباط اجتماعی، در کنار سایر اثرات مفید می باشد.

یوگا و انواع آن برای هر سلیقه

یوگا اشکال متعددی دارد. در غرب، هاتا یوگا به تعدادی از تمرینات یوگا اطلاق می‌شود که آرام‌تر و ملایم‌تر هستند. یوگای ترمیمی، یوگای با سرعت کمتر، برای آرامش و بازیابی است. سپس انواع یوگای قوی تر و ورزشی مانند کلاس های وینیاسا و یوگا داغ وجود دارد. به‌علاوه، انواع یوگا از تمرین‌های یوگا که موقعیت‌ها را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند. تا تمرین‌های یوگا سنتی‌تر مانند کندالینی، که هم فیزیکی و هم معنوی هستند، گسترش می‌یابند.

خوشبختانه، به‌ویژه از زمان همه‌گیری کووید-19، نیازی نیست که فرد برای تمرین یوگا، اتاق نشیمن خود را ترک کند، زیرا کلاس‌های یوگا آنلاین مختلفی وجود دارد.

آخرین تحقیقات یوگا

یوگا برای کاهش استرس و بهبود خلق و خو

سه مطالعه اخیر (2024) نشان داد یوگا به طور قابل توجهی احساس استرس را کاهش داده و احساس خوب بودن را بهبود می بخشد. افرادی که یوگای خاص متمرکز بر تنفس یوگا به نام Sudarshan Kriya Yoga (SKY) را تمرین می‌کنند، کاهش قابل‌توجهی در استرس را بدست می آورند. علاوه بر این، افرادی که این یوگا را انجام می‌ دهند، ارتباط اجتماعی آنها بهبود و افزایش می یابد.

ایشا یوگا

افرادی که ایشا یوگا، را انجام می دهند. به طور قابل توجهی سطوح پایین تر استرس و ناراحتی روانی و همچنین سطوح بالاتری از رفاه را نسبت به افراد دیگر تجربه می کنند. علاوه بر این، اثرات یوگا بر سلامتی نیز بسیار موثر است.

یوگا کوندالینی

یوگا کوندالینی، عاطفه بیرونی، توانایی بیان احساسات و شفقت به خود و همچنین رفاه معنوی فرد را بهبود می بخشد.

تحقیقات اخیر اثرات یوگا را به عنوان یک درمان مکمل برای اختلال هراس، کاهش اضطراب و بهبود کیفیت زندگی نشان داد.

در مجموع، یوگا ممکن است یک درمان مکمل یا یکپارچه امیدوارکننده برای کمک به کاهش علائم افسردگی و اضطراب و همچنین بهبود احساس خوب باشد. به نظر می رسد مزایای اضافی شامل افزایش ارتباط اجتماعی، بهبود رفاه معنوی و خواب بهتر است. یوگا نوید زیادی در بهبود سلامتی دارد و لعه تصادفی کنترل شده اخیر که اثرات یوگا را به عنوان یک درمان مکمل برای اختلال هراس بررسی می‌کرد ، نتایج مثبتی را در کاهش اضطراب و بهبود کیفیت زندگی نشان داد.

در مجموع، یافته‌های تحقیقات اخیر نشان می‌دهد یوگا ممکن است یک درمان مکمل یا یکپارچه امیدوارکننده برای کمک به کاهش علائم افسردگی و اضطراب و همچنین بهبود احساس خوب باشد. به نظر می رسد مزایای اضافی شامل افزایش ارتباط اجتماعی، بهبود رفاه معنوی و خواب بهتر است.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان