این 6 رفتار نشان می دهد اعتماد به نفس تان پایین است

خط سلامت: اعتماد به نفس، اعتماد به توانایی ها واستعداد ها و توانمندی هاست. برخی افراد با وجود داشتن هوش و استعداد اعتماد به نفس ندارند.

 این 6 رفتار  نشان می دهد اعتماد به نفس تان پایین است

اعتماد به نفس بر مهارت های اجتماعی افراد اثر می گذارد. برخی افراد مهارت های ارتباطی و اجتماعی خوبی دارند اما خود را باور ندارند و به همین دلیل ترس از ارتباطات دارند.

به گزارش خط سلامت افرادی که به مهارت های اجتماعی خود اعتماد ندارند نشانه های ظریف رفتاری دارند.

اعتماد به نفس و نشانه های ظریف رفتاری

اعتماد به نفس زمانی که به اندازه کافی نباشد افراد عزت نفس کافی برای باور به توانایی های خود ندارند. رفتارهای زیر در افرادی که به مهارت های اجتماعی خود اعتماد ندارند دیده می شود:

 اجتناب از تماس چشمی

تماس چشمی بیش از یک حسن اجتماعی است و یک مجرای اتصال است. با این حال، برای برخی، این عمل ساده غیرقابل حل به نظر می رسد. تماس چشمی اغلب با ترس عمیق از قضاوت یا احساس در معرض قرار گرفتن مرتبط است.

عذرخواهی بیش از حد

کلمه "متاسفم"، زمانی که به درستی استفاده شود، نشان دهنده همدلی و درک است. با این حال، عذرخواهی بیش از حد ، به ویژه برای چیزهایی که خارج از کنترل فرد است، می تواند نشانه ای از ناامنی اجتماعی باشد. این عادت اغلب از یک میل ریشه دار برای اجتناب از درگیری یا ترس از عدم تایید ناشی می شود.

 طنز تحقیر آمیز و به خود خندیدن

شوخی با خود، وقتی کم استفاده شود، می تواند یک ویژگی دوست داشتنی باشد. با این حال، استفاده مداوم از خود به عنوان هدف شوخی یک تاکتیک دفاعی برای پوشاندن ناامنی می باشد.

با ایجاد تعادل بین شوخ طبعی و مثبت اندیشی، افراد می توانند تعاملات اجتماعی خود را تقویت کنند و خودپذیری را جایگزین شک به خود کنند.

زبان بدن نا امن

تأثیر زبان بدن فراتر از ظاهر است. زبان بدن به طور مستقیم بر کیفیت تعاملات تأثیر می گذارد. زبان بدن بسته یا عصبی موانعی برای ارتباط معنادار ایجاد می کند. زبان بدن ابزاری برای خودسازی است.

زبان بدن با اعتماد به نفس تأثیری ماندگار می گذارد، اعتبار را افزایش می دهد و درها را به روی فرصت های جدید باز می کند.

 دشواری در پذیرش تعارف و تعریف

تسلط بر هنر پذیرفتن تعریف و تمجید نه تنها برای تقویت عزت نفس بلکه در جهت تقویت ارتباطات مثبت با دیگران است. پذیرش تعارف با لطف می تواند به عنوان یک الگو برای دیگران عمل کند و فرهنگ قدردانی و به رسمیت شناختن را تشویق کند.

 تفکر بیش از حد در تعاملات اجتماعی

افراط اندیشی اغلب از ترس قضاوت یا طرد شدن ناشی می شود. دایجاد دیدگاهی دلسوزانه تر از خود به کاهش بار انتظارات غیر واقعی کمک می کند. تمرین ذهن آگاهی در مدیریت این افکار طاقت فرسا موثر می باشد.

ذهن آگاهی، زندگی در لحظه و قدردانی از تعاملات را بدون نیاز به تحلیل بیش از حد تشویق می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان