ترس از صبح چه افرادی را مبتلا می کند؟ + راهکار

خط سلامت: بیدار شدن در ساعات اولیه روز برای بیشتر افراد کار سختی است. اکثر افراد قادر نیستند صبح زود بیدار شوند.

ترس از صبح چه افرادی را مبتلا می کند؟ + راهکار

بیدار شدن نیاز به انگیزه کافی و خواب با کیفیت در شب دارد.

به گزارش خط سلامت در این مطلب دلایلی که افراد نمی توانند صبح زود بیدار شوند بررسی شده است.

بیدار شدن و ترس از صبح

اولین کاری که باید انجام دهید تا با انگیزه از خواب بیدار شوید این است که نحوه نگرش خود به صبح را دوباره تنظیم کنید. از تمرکز بر سختی ها دست بردارید و به جای آن بر فرصت ها و امکانات روز پیش رو تمرکز کنید.

دیر خوابیدن

عادت بعدی که افراد برای بیدار شدن با انگیزه بیشتر باید کنار بگذارند این است که خیلی دیر به رختخواب نروند. متخصصان می گویند بزرگسالان به حداقل هفت ساعت خواب با کیفیت خوب و بدون وقفه در شب نیاز دارند.

بنابراین در نظر بگیرید که چه ساعتی می خواهید بیدار شوید و مطمئن شوید که به اندازه کافی زود به رختخواب می روید تا یک خواب عالی داشته باشید.

چرت زدن

بیرون آمدن از رختخواب در لحظه ای که زنگ هشدار به صدا در می آید سخت به نظر می رسد، اما باید سعی کنید در مقابل این وسوسه مقاومت کنید.

ثابت شده است چرت زدن به افراد احساس بدتری نسبت به بلند شدن مستقیم از رختخواب می دهد. زیرا خواب را مختل می کند و فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهد. 

کار با گوشی قبل از خواب

به گفته بنیاد خواب، استفاده از دستگاه ها در شب برای خواب مضر است. نه تنها تحریک ذهنی خوابیدن را دشوار می کند، بلکه نور آبی که از دستگاه ها ساطع می شود تولید ملاتونین را مختل می کند و ریتم شبانه روزی را از بین می برد.

نوشیدن کافئین

مصرف کافئین اول صبح تأثیر منفی بر بدن می گذارد. در واقع، سطح کورتیزول را افزایش می دهد و افراد را بد خلق، تحریک پذیر و افسرده می کند. 

ورزش در اواخر روز

ورزش اولیه نه تنها خلق و خو، سطح انرژی و متابولیسم بدن را در روز افزایش می دهد، بلکه ریتم شبانه روزی افراد را تغییر می دهد تا به طور طبیعی صبح ها هوشیارتر و عصرها خواب آلودتر باشند.

رسیدگی به ظاهر

مطالعات دانشگاه کلمبیا نشان داد خوب لباس پوشیدن باعث می شود افراد احساس قدرت بیشتری کنند و بر تفکر و گفتار آنها تأثیر می گذارد. بنابراین، احساس خوب در مورد ظاهر، اعتماد به نفس و انگیزه افراد را افزایش می دهد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان