فیلم/ درمان راز پریشانی 3 میلیارد نفر در دنیا کشف شد + 30 میلیون ایرانی حتما این فیلم را باید ببینند

خط سلامت: بی‌خوابی زمانی‌ است که شما دائما در به خواب رفتن یا ماندن در وضعیت خواب، مشکل دارید.از هر سه نفر، حداقل یک نفر،در طول زندگی خود نوعی از بی‌خوابی را تجربه می‌کند.

فیلم/ درمان راز پریشانی 3 میلیارد نفر در دنیا کشف شد + 30 میلیون ایرانی حتما این فیلم را باید ببینند

بی خوابی یکی از مشکلات رایج افراد در سراسر دنیا است. ممکن است افراد که برای به خواب رفتن به چیزهایی مانند الکل روی بیاورند،اما در نهایت بی‌خوابی و مشکلات خواب را  به جای بهتر شدن،شدیدتر می‌کند.حتی ملاتونین ، تنها چند درصد  کیفیت خواب، یا آنچه آن را کارآمدی خواب می‌نامیم، افزایش می‌دهد.

به گزارش خط سلامت یک روش بسیار مؤثرتر، و عاری از دارو وجود دارد به نام رفتاردرمانی شناختی برای بی‌خوابی،یا به صورت مخفف درمان  شناختی رفتاری (CBT) است که یک نوع روان‌درمانی کوتاه مدت و متمرکز بر مسائل حال حاضر است و بر اساس این ایده که شیوه‌ تفکر و احساس فرد بر شیوه‌ رفتار او اثر می‌گذارد، بنا شده است.

تمرکز بر حل مشکل و هدف، تغییر الگوی فکری مراجع در جهت تغییر پاسخ او به موقعیت‌های سخت است. رویکرد CBT می‌تواند در مسائل و مشکلات سلامت روان بسیاری به کار گرفته شود. این روش توسط بهترین متخصصان روان شناس و بهترین متخصصان روان پزشک برای درمان اختلال ها روانی به کار می رود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان