4 درمان فوری و طبیعی برای استرس و اضطراب

خط سلامت: استرس و اضطراب موجب تغییراتی در زندگی روزمره افراد می شوند از جمله آنها خواب راحت است که با وجود استرس و اضطراب بیش از حد مختل می شود.

4 درمان فوری و طبیعی برای استرس و اضطراب

استرس و اضطراب سطوح مختلفی دارند. استرس و اضطراب در زندگی تمام افراد وجود دارد و تا زمانی که از کنترل خارج نشود برای افراد مضر نیست.

به گزارش خط سلامت مهم ترین اقدام برای درمان استرس و اضطراب مراجعه به روانشناس بالینی است اما برخی راه کارهای طبیعی برای درمان آن وجود دارد.

درمان های طبیعی برای اضطراب و استرس

افراد دچار کمبود خواب با استرس دست و پنجه نرم می کنند، این افراد نباید سعی کنند به تنهایی با این مشکلات مقابله کنند. روانشناسان بالینی با ارائه مراقبت و راهنمایی های لازم به افراد کمک می کنند. برخی از راه هایی که به کاهش استرس و بهبود الگوی خواب کمک می کند، عبارت است از:

ورزش

ورزش روش مناسبی برای کاهش استرس است.

شواهد نشان می دهد ورزش تأثیر مستقیمی بر بهبود کیفیت خواب در افراد بالای 40 سال با مشکلات خواب دارد.

انجام تمرینات بدنی با شدت متوسط ​​یا با شدت بالا، مانند دویدن 30 دقیقه ای، به کاهش سطح استرس و بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

مدیتیشن

مدیتیشن به کاهش افکار منفی کمک می کند و مدیریت استرس و اضطراب را آسان تر می کند. طیف گسترده ای از سبک های مدیتیشن، از جمله ذهن آگاهی و مدیتیشن در طول یوگا، کمک کننده است.

تمرین ذهن آگاهی به مدت 10 تا 30 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب یک روش موثر برای کاهش استرس و بهبود خواب است.

نوشتن

برخی از تحقیقات نشان می دهد نوشتن به افراد کمک می کند تا بهتر با استرس هاس روزانه کنار بیایند. یک مطالعه نشان داده است نوشتن خلاقانه به کودکان و نوجوانان در جهت مدیریت اضطراب، استرس و بهبود خواب کمک کننده است.

دمنوش های گیاهی

بسیاری از دمنوش های گیاهی به کاهش استرس و خواب راحت کمک می کنند. برخی از مردم فرآیند تهیه و نوشیدن چای را آرام‌ بخش می‌ دانند، اما برخی از چای‌ هایی که تأثیر مستقیم‌ بر مغز دارند و منجر به کاهش استرس می‌ شود استفاده می کنند. نتایج یک پژوهش نشان داده است بابونه سطح کورتیزول، هورمون استرس را کاهش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان