دانشمندان فرمول رفع خستگی را اعلام کردند

خط سلامت: خواب شبانه برای حفظ انرژی در طول روز اهمیت خاصی دارد.

 دانشمندان فرمول رفع خستگی را اعلام کردند

خواب شبانه یکی از عناصر مهم برای سلامتی بدن است.

به گزارش خط سلامت خواب خوب شبانه افراد را از احساس خستگی دور نگه می دارد.

خواب شبانه

خواب شبانه روتین خاصی دارد تا افراد خواب بهتری را تجربه کنند. عوامل زیر باعث می شود افراد خواب شبانه خوبی نداشته باشند.

خاموش کردن زنگ هشدار

زمانی که زنگ هشدار گوشی به صدا در می‌آید، افراد تمایل دارند آن را خاموش کنند تا بتوانند دوباره کمی بخوابند. چرت زدن دوباره منجر به چیزی به نام اینرسی خواب شود ، یک احساس گیج کننده و سرگردان که ساعت ها طول می کشد.

بنابراین بهتر است سعی کنید در برابر چرت زدن مقاومت کنید. به محض اینکه زنگ ساعت شما به صدا درآمد، برخیزید. ممکن است در ابتدا سخت باشد، اما با گذشت زمان، بدن شما با روال جدید سازگار می شود و صبح ها احساس هوشیاری و انرژی بیشتری خواهید داشت.

چک کردن تلفن همراه

چک کردن گوشی اول صبح یکی از کارهایی است که برخی افراد در رختخواب انجام می دهند، اما شروع روز با تماشای صفحه نمایش سطح استرس و اضطراب را افزایش می دهد. نور آبی ساطع شده از گوشی  با ریتم شبانه روزی تداخل دارد و باعث می شود افراد بیشتر احساس خستگی کنند.

به جای کار با گوشی بهتر است روز افراد با یک فعالیت آرام بخش مانند مدیتیشن یا حرکات کششی شروع شود.

نخوردن صبحانه

نخوردن صبحانه منجر به کاهش سطح انرژی و کاهش تمرکز در طول روز می شود. خوردن یک صبحانه مغذی انرژی افراد را در طول روز بالا می برد.

نوشیدن فوری قهوه

نوشیدن قهوه بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب بهترین ایده نیست. طبق مطالعات مختلف بدن به طور طبیعی در اولین ساعت پس از بیدار شدن از خواب، مقادیر بیشتری از هورمونی به نام کورتیزول را تولید می کند. کورتیزول به عنوان "هورمون استرس" شناخته می شود، اما به بیدار شدن و هوشیاری نیز کمک می کند.

نوشیدن قهوه در زمان اوج تولید کورتیزول، باعث می شود بدن کورتیزول کمتری تولید کند و در عوض به کافئین متکی باشد. این کار ساعت داخلی بدن را مختل می کند و منجر به افزایش تحمل کافئین می شود، به این معنی که افراد برای احساس بیداری به کافئین بیشتری نیاز پیدا می کنند.

بی توجهی به هیدراتاسیون

پس از یک خواب خوب، بدن چند ساعت را بدون هیدراتاسیون سپری کرده است. شروع روز با یک لیوان آب باعث شروع متابولیسم بدن می شود و به دفع سموم کمک می کند و به افراد احساس شادابی و انرژی می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان