دو شیوه رسیدن به آرامش

خط سلامت: مطالعه و نوشتن دو روش به ظاهر ساده ولی موثر که امروزه توسط درمانگران و مشاوران به مراجعین توصیه می شود زیرا اثرات مفیدی بر بیماری و اختلال آنها دارد.

دو شیوه رسیدن به آرامش

مطالعه و نوشتن علاوه بر تاثیر بر مغز ،بر سلامتی نیز تاثیر گزار است.

به گزارش خط سلامت تاثیر مطالعه و نوشتن بر سلامتی در این مطلب پرداخته شده است.  

تاثیر مطالعه و نوشتن بر سلامتی

مطالعه و نوشتن ​می تواند زوال شناختی را کاهش دهد، همدلی را تشویق و استرس را کاهش دهد، آلزایمر و زوال عقل را از بین ببرد، شادی را تقویت کند و برخی از علائم افسردگی را کاهش دهد.  نوشتن نیز به فرد کمک می‌کند تا از طریق افکار ، احساسات خود را تنظیم می‌کند و به فرد می‌آموزد که آنچه را که از سر می‌گذراند بیان کند. 

فواید ذهنی نوشتن 

نوشتن تاثیرات مختلفی بر ذهن دارد. نوشتن سبب تخلیه افکار می شود و به حفظ تمرکز کمک می کند. هنگامی که فرد به تازگی مشکل عمیق یا حادثه ای را از سر گذرانده باشد شاید نوشتن سبب بروز احساسات شود و فرد بیشتر دچار ناراحتی شود. به همین دلیل بهتر است کمی از آن اتفاق گذشته باشد. 

فواید فیزیکی نوشتن 

علاوه بر فواید ذهنی، نوشتن می تواند سلامت جسمی را نیز بهبود بخشد. تحقیقات دکتر جیمز پنه بیکر- Pennebaker- و جاشوا اسمیت- Joshua Smith- دکترای دانشگاه سیراکیوز نشان می دهد نوشتن در مورد احساسات و استرس می تواند عملکرد سیستم ایمنی را در بیماران مبتلا به HIV/AIDS، آسم و آرتریت تقویت کند. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد زخم‌های بیوپسی در بیمارانی که می نویسند سریع‌تر بهبود می‌یابد. 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان