پیش بینی عاطفی را کنار بگذارید+ بزرگنمایی همه چیز را خراب می کند

خط سلامت: احساسات آینده خود را می توان پیش بینی کرد؟

 پیش بینی عاطفی را کنار بگذارید+ بزرگنمایی همه چیز را خراب می کند

  پیش بینی عاطفی احساسات آینده برای افراد یک ابهام هستند و هر فردی دلش می خواهد بداند آیا در آینده خوشبخت خواهد شد؟

به گزارش خط سلامت مدت ها بود محققان ایده پیش بینی آینده را از نظر شناختی بررسی می کردند ، اما تیموتی ویلسون و دانیل گیلبرت این ایده را بیشتر مورد بررسی قرار دادند تا ببینند که آیا شخصی می تواند احساسات آینده خود را پیش بینی و تخمین بزند یا خیر؟

به عنوان مثال آیا ازدواج با یک شخص خاص باعث خوشبختی می شود ؟ یا این که رفتن به یک شهر خاص روحیه فرد را تقویت می کند؟ این زوج اصطلاح پیش بینی عاطفی را در دهه 1990 ایجاد کردند.

احساسات آینده، پیش بینی عاطفی

تیموتی ویلسون و دانیل گیلبرت دریافتند مردم قضاوت نادرستی را در مورد آنچه باعث خوشحالی شان می شود دارند . آنها همچنین کشف کردند احساسی که مردم در هر لحظه دارند آنها را به لحاظ قضاوتی کور می کند. 

مردم نمی توانند احساس خود را در آینده به طور دقیق داشته باشند. افراد تمایل دارند میزان احساسات مثبت یا منفی خود را نسبت به موقعیت های آینده بیش از حد تخمین بزنند برای مثال وقتی شخصی علاقه مند است تا به یک مدل خاص از وسائل زندگی، ماشین و … برسد در ذهن خود لذت عمیقی را پیش بینی می کند اما پس از رسیدن به آن موارد یا گذشت زمان این لذت از بین می رود.

اگر مردم از نظر احساسی چنین پیش بینی قضاوت ضعیفی داشته باشند ، شاید بهترین راه برای پیش بینی احساسات در شرایط معین ، صحبت با کسانی باشد که تجربیات مشابهی را داشته اند.

در پیش بینی عاطفی، افراد بدترین نتیجه را هم در نظر می گیرند و سعی می کنند لذتی را که پس از رسیدن به دست خواهد آمد پیش بینی کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان