روانشناسان جادو نمی کنند! / گول روانشناس نماها را نخورید! + راهکار

خط سلامت: ترفند روانشناسی، راه کوتاه و موثری است که به افراد کمک می کند با صرف کمترین زمان به اهداف خود دسترسی پیدا کنند.

روانشناسان جادو نمی کنند! / گول روانشناس نماها را نخورید! + راهکار

ترفند روانشناسی ، غالبا به پاسخ مورد نظر می انجامد؛ چراکه انواع ترفند روانشناسی در حقیقت رفتارهای جدیدی هستند که با نیازهای کودکی افراد مطابقت دارند.

ترفند روانشناسی چیست؟

به گزارش خط سلامت، ترفند روانشناسی به برقراری رابطه با دیگران کمک می کند. علاوه بر مهارت های گفتاری و هوش کلامی، انسان ها برای برقراری روابط به چند ترفند روانشناسی جالب مثل لبخند زدن، سرتکان دادن و نگاه کردن به چشمان طرف مقابل نیاز دارند.

چند ترفند روانشناسی جالب که نشان می دهد طرف مقابلتان به شما علاقه دارد یا خیر، عبارت است از:

درخواست یک کار ساده

یک ترفند روانشناسی جالب برای سنجش میزان علاقه دیگران، در خواست یک وسیله ساده مانند مداد یا خودکار است. نحوه برخورد طرف مقابل با این درخواست ساده، نشان دهنده میزان علاقه او است.

شروع جملات با عبارات خاص 

یک ترفند روانشناسی جالب این است که فرد تقاضای کمک خود را اینگونه شروع کند: “من به کمک شما نیاز دارم …”. انسان ها با این کلمات احساس مسئولیت خواهند کرد و به همین دلیل قادر نخواهد بود که درخواست کمک را رد کنند.

وضعیت جسمانی مناسب 

یک ترفند روانشناسی جالب، هنگام دست دادن با دیگران، این است که فرد مطمئن شود دستانش به اندازه کافی گرم هستند. دست های گرم یک فضای دوستانه را به وجود می آورند در حالی که دست های سرد باعث ایجاد اثر معکوس می شود.

پرسیدن سوال تصادفی 

یک ترفند روانشناسی جالب برای تبدیل شدن به قهرمان  بازی سنگ، کاغذ، قیچی، این است که از فرد حریف خود یک سوال تصادفی بپرسد. اغلب اوقات افراد در چنین شرایطی، سراسیمه “قیچی” را پرتاب می‌کنند.

استفاده مثبت از اثر زیگارنیک 

یک ترفند روانشناسی جالب برای اینکه فرد بتواند از تکرار یک آهنگ خاص در ذهنش جلوگیری کند این است که سعی کند به پایان آهنگ فکر کند. با توجه به اثر زیگارنیک، مغز تمایل به یاد آوری چیزهایی دارد که ناتمام مانده است. بنابراین فکر کردن به پایان هر چیز آزار دهنده، مرور ذهنی آن را کاهش می دهد.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان