ارتباط کمبود خواب با خطر سکته مغزی

خط سلامت: کمبود خواب خطر سکته مغزی را افزایش می دهد. برخی تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که به مدت طولانی با مشکلات خواب مانند بی‌خوابی مواجه هستند، احتمال بیشتری دارد تا بیماری‌های قلبی و عروقی مانند سکته مغزی در آنان بروز پیدا کند.

ارتباط کمبود خواب با خطر سکته مغزی

کمبود خواب به سلامت مغز تاثیر منفی می گذارد. به گزارش خط سلامت خواب کافی رگ‌های خونی و سلول‌های مغزی را سالم و کارآمد نگه می دارد.

کمبود خواب و سکته

کمبود خواب شایع ترین اختلال خواب است که فرد را در معرض مخاطرات فراوانی قرار می دهد. کمبود خواب عوارضی مانند افزایش خطر سکته مغزی را در پی دارد.

خواب کافی و سلامتی جسم

خواب کافی منجر به افزایش سلامت جسم می شود؛ بگونه ای که با محافظت از رگ‌هَای خونی و سلول‌های مغز آن ها را برای سال‌های آینده سالم نگه می دارد.

اختلالات خواب

هنگامی که افراد دارای اختلالات خواب مانند: وقفه تنفسی، خواب کمتر یا بی‌کیفیت‌تری هستند؛ این وضعیت منجر به کاهش اکسیژن و جریان خون به مغز می شود. در نتیجه این وضعیت در بلند مدت باعث ایجاد تغییراتی در مغز شده و منجر به افزایش خطر سکته مغزی یا اختلالات شناختی ناشی از اختلالات عروقی می شود.

کمبود خواب و رژیم غذایی

به گفته متخصصان بهداشت خواب، همراه با رژیم غذایی و ورزش بسیار مهم است و هیچ‌وقت ایجاد تغییر در عادات خواب به منظور کاهش خطر دیر نیست. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان