افراد خشمگین با این 3 ویژگی از دور لو می روند

خط سلامت: خشمگین شدن یکی از مسائل مهمی است که اغلب افراد با آن مواجه هستند. بزرگترین چالش زندگی با یک فرد خشمگین، این است که از تبدیل شدن به یک فرد عصبانی خودداری کنید.

افراد خشمگین با این 3 ویژگی از دور لو می روند

خشمگین شدن یک ویژگی رفتاری است که برخی از افراد آن را تجربه می کنند.

به گزارش خط سلامت برخی افراد که در رابطه نزدیک با یک فرد خشمگین هستند، سخت برای ایجاد تغییر در او تلاش می کنند؛ به گونه ای که انرژی لازم برای پیشبرد اهداف شخصی شان کاهش می یابد.

خشمگین ها را بشناسیم

کسانی که در ارتباط نزدیک با یک فرد خشمگین هستند، معمولا تمام تلاش خود را برای ایجاد تغییر در آن فرد انجام می دهند، اما معمولا نمی توانند به نتیجه دلخواه برسند. در ادامه برخی مکانیسم های ویژه که ایجاد تغییر در افراد خشمگین را سخت می کند، بیان می کنیم.

هویت قربانی

اصطلاح هویت قربانی به این معنا است که افراد خشمگین ، دیگران را بخاطر برآورده نکردن کامل نیازهای شان لایق خشم می دانند. آنها اغلب از این مساله که به اندازه کافی از جانب اطرافیان خود درک نمی شوند، آزرده خاطر هستند و فارغ از شرایط محیطی، به احتمال زیاد مهارت های لازم برای بیان احساسات خود را ندارند.

این افراد اغلب استانداردهای بالا در مورد اهداف خود و طرز رفتار دیگران تعیین می کنند که احساس استحقاق و خودبزرگ بینی را به دنبال دارد.

سرزنش مشروط

عصبانیت شدید اغلب ناشی از این است که افراد خشمگین دیگران را مقصر احساسات خود می دانند. افراد خشمگین خود را شرطی کرده اند که علت حالات عاطفی خود مانند: نامیدی و خشم را به شخص دیگری نسبت دهند، در نتیجه این افراد در کنترل تکانه های خود ناتوان می شوند. آنها از انرژی و اعتماد به نفس ناشی از آدرنالین که با خشم و عصبانیت همراه است، برای برون ریزی احساسات خود استفاده می‌کنند. این عادتی است که به آسانی شکل می‌گیرد، زیرا عصبانیت با ایجاد تغییرات زیستی، اعتماد به نفس و احساس قدرت را افزایش می دهد، احساسی که بسیار بهتر از ناتوانی و آسیب پذیری است.

یک فرد خشمگین ، معمولا به جای حل مساله و بحث و گفتگو شریک زندگی خود را را به خاطر مشکلات رابطه سرزنش می کند، بنابراین انگیزه زیادی برای تغییر نخواهد داشت.

افکار انعطاف ناپذیر

پشت پرده احساس خشم و عصبانیت، تفکری محدود و سختی وجود دارد که صرفا روی جنبه های منفی یک رفتار یا موقعیت متمرکز است. همچنین تمایل افراد خشمگین به نسبت دادن بی کفایتی به افرادی که با آن ها اختلاف نظر دارند، مذاکره با آن ها را بسیار دشوار می کند.

بهترین واکنش به افراد خشمگین

برای کمک به ایجاد تغییر در شریک زندگی‌ خشمگین، مهم است که او را به عنوان یک دشمن یا حریف در نظر نگیرید، بلکه او را کسی ببینید که مهارت کافی برای مدیریت احساسات خود ندارد؛ همچنین می توانید از یک روانشناس بالینی کمک بگیرید چرا که خشم می تواند به صورت بالقوه زمینه را برای بروز خشونت خانگی فراهم کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان