احساس آرامش با این 5 زاویه به دست می آید

خط سلامت: احساس آرامش تنها با یک مورد و رعایت یک زاویه به دست نمی آید.امروزه توجه به معنویت و بعد معنوی وجود انسان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. معنویت و پیروی از راهکارهای معنوی منجر به افزایش احساس آرامش می شود.

احساس آرامش با این 5 زاویه به دست می آید

احساس آرامش و دستیابی به آن همواره جز آرزوهای انسان است.

به گزارش خط سلامت در سال‌های اخیر محققان با تمرکز بر معنویت و بعد معنوی انسان، سعی کرده اند راه هایی ساده و در دسترس برای کاهش مشکلات روانی و برگرداندن تعادل به زندگی پیدا کنند تا افراد بتوانند با احساس آرامش بیشتر به زندگی ادامه دهند.

احساس آرامش و معنویت 

احساس آرامش ارتباط تنگاتنگی با بعد معنوی وجود انسان دارد. معنویت در نظر روانشناسان بالینی و روانپزشکان پنج بعد را در بر می گیرد:

پیدا کردن معنا برای زندگی

ارتباط متعادل بین درون آدمی با محیط بیرون

رعایت اخلاق

شخصیت یکپارچه

آگاهی از وجود خالق برتر

چهار تمرین معنوی

معنویت و توجه به بعد معنوی شخصیت برای انسان ها، بستری فراهم می کند تا با اعتقاد به یک نیروی برتر یعنی خدا بتواند از فشارهای روانی کم کنند و احساس آرامش بیشتری داشته باشند. چهار تمرین معنوی وجود دارد که تحقیقات روانشناختی نشان می‌دهد، بهزیستی و سلامت روان را افزایش می دهد.

مدیتیشن

یک راه برای افزایش احساس آرامش از طریق معنویت، مدیتیشن است. تمرین‌های مدیتیشن به مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌ها اشاره دارد که به دنبال تمرکز ذهن هستند. می‌توان روی تنفس‌مان تمرکز کنیم تا ذهن مان پرت محرک های محیطی نشود. تجسم یک فضای آرامبخش و زیبا مانند تصویر ساحل وقتی نسیم می وزد کمک می کند، تجربه بهتری از مدیتیشن داشته باشید.

تفکر در عظمت جهان

یک تمرین معنوی برای افزایش احساس آرامش این است که در زیبایی های این جهان تفکر کنید و غرق عظمت هستی شوید. حداقل 15 دقیقه در روز را صرف قدم زدن در یک منطقه طبیعی کنید و به مناظر طبیعی مانند یک گل و یا وزش نسیم تمرکز کنید. این مناظر طبیعی آنقدر زیبایی دارند که تفکر در آن ها شما را به خالق این پدیده ها بیش از پیش نزدیک می کند.

بخشش

بخشش یک تمرین معنوی موثر در افزایش احساس آرامش است. بخشش به فرآیند رها کردن احساسات منفی و تمایل به انتقام گرفتن یا اجتناب از دیگری به دلیل دردی که برای ما ایجاد کرده اند، اشاره دارد. به یاد داشته باشید بخشش به معنای گفتن به یک فرد که او را می بخشیم، فراموش کردن یک عمل آزاردهنده یا بازگشتن به یک رابطه ناسالم نیست.

شکرگزاری

برای افزایش احساس آرامش هر روز شکر گزاری کنید. شکرگزاری مستلزم شناخت نعمت های زندگی است، بنابراین با دیدی باز به زندگی و داشته های خود نگاه کنید.

یکی از تمرین های شکرگزاری که احساس آرامش را به دنبال دارد؛ سه چیز خوب نام دارد. در این تمرین، ما مکث می کنیم تا سه چیز خوب در روز را به یاد بیاوریم، بهتر است این موارد را در رفتار خود یادداشت کنید.

این چهار تمرین معنوی، زمانی که در یک جمع از افراد معنوی و همفکر انجام شوند، تأثیر بیشتری دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

 تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان