این نکات طلایی نمی گذارد پیر شوید

خط سلامت: عمر طولانی کردن و پیر نشدن یکی از آرزوهای انسان ها ا زدیر باز بوده است. چگونه خوب پیر شویم؟

این نکات طلایی نمی گذارد پیر شوید

عمر طولانی کردن اگر چه یک افسانه است اما دانشمندان می گویند می شود آن را به تعویق انداخت.

به گزارش خط سلامت نیمی از پیری ژنتیکی است، ولی تمام پیری به دست پیری و روند گذران عمر محدود نمی شود. روانشناسان بالینی یک برنامه ترکیبی و در عین حال ساده را برای کند کردن روند پیری پیش روی گذاشته اند.

ورزش کنید

عمر طولانی را می توان با ورزش به دست آورد. تقریباً هر مطالعه ای مزایای ورزش حتی در حد متوسط ​​را نشان می دهد اگر  به طور مداوم و در طولانی مدت انجام گیرد. مطالعات نشان داده اند ورزش منظم در بزرگسالی باعث می‌شود عضلات مردان مسن‌تر بیشتر شبیه عضلات 25 ساله‌ها باشد تا عضلات افراد کم‌تحرک در سن آنها.

از مغز خود استفاده کنید

علاقه مندی به بودن در جریانات اجتماعی و اخبار مهم است و باعث می شود که بتوانید در روابط اجتماعی به عنوان یک فرد آگاه مورد توجه قرار گیرید که منجر به شادابی روانی می شود.

روابط نزدیک داشته باشید

نتیجه معاشرت با افراد جوان‌تر موجب احساس طراوت و شادمانی روانی می شود. بیرون رفتن با دیگران و شرکت در فعالیت های گروهی موجب ترشح هورمون های اصلی ایجاد احساس خوب و جوان ماندن می شود.

از پوست خود محافظت کنید

توجه به حفظ سرمایه های ظاهری یکی از کارهایی است که پیری را به تعویق می اندازد. استفاده از کرم های ضد آفتاب و رژیم غذایی متعادل از اهمیت برخوردار است و جوانی را به ارمغان می آورد.

کمتر بخورید

چند مطالعه نشان داده اند با افزایش سن، کمتر خوردن، برخی از نشانه های پیری و بیماری را کاهش می دهد.

علاقه مند بمانید

به موزه رفتن، انجام فعالیت های هنری، شیرینی پختن، رمان خواندن، موسیقی زنده و رفتن به رستوران‌های جدید رفتارهایی است که جوانی را به عقب می اندازد.

 رابطه جنسی 

طبق مطالعه منتشر شده است، افرادی که در دهه شصت زندگی خود در ورزش شرکت می کردندو زندگی جنسی مشابه افراد جوان تر داشتند، سرزنده تر و جوان تر بودند.

زیبایی نبودن خطوط خنده در چهره نیست. زنی که به طور کامل با زندگی درگیر است و شما می توانید آن را در احساسات و صدایش بشنوید، با اعتماد به نفس و آرامش او را ببینید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان