رمزگشایی علامت عجیب مغز بعد از یک قرن / راهکار ساده دانشمندان برای درمان خستگی ذهنی و فرسودگی روانی

خط سلامت: خستگی ذهنی و فرسودگی روانی به علت فکر کردن به مسائل اجتماعی ، هزینه های زندگی، مشکلات مسکن و …  بیش از هر زمان دیگری ذهن انسان ها را درگیر کرده است.

رمزگشایی علامت عجیب مغز بعد از یک قرن / راهکار ساده دانشمندان برای درمان خستگی ذهنی و فرسودگی روانی

به گزارش خط سلامت در حالی که رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کنند ما را در جریان مسائل نگه دارند، شنیدن آخرین اخبار در دسترس در تمام ۲۴ ساعت شبانه‌روز، همیشه باعث آسایش یا اطمینان نمی‌شود.

خستگی ذهنی و فرسودگی روانی

مطالعه ای جدید نشان می دهد فکر کردن به همه موارد بالا و یا برخی از آنها می تواند ما را بیشتر خسته کند و مسیر فرسودگی ذهنی و فرسودگی روانی کامل را تسریع کند.

آنتونیوس ویلر، استاد دانشگاه در فرانسه می گوید: هیچکس نمی داند خستگی ذهنی و فرسودگی روانی چیست، چگونه ایجاد می شود و چرا آن را احساس می کنیم. با وجود بیش از یک قرن تحقیق علمی، این یک راز باقی مانده است.

در حالی که ماشین ها می توانند کارهای شناختی و فکری را به طور مداوم و بدون خستگی انجام دهند، مغز متفاوت عمل می کند. او می افزاید: خستگی ذهنی و فرسودگی ذهنی پیامدهای مهمی دارد: برای تصمیمات اقتصادی، برای مدیریت در محل کار، برای آموزش در مدرسه، برای درمان بالینی و غیره.

نگاهی دقیق تر به فرسودگی روانی

هنگامی که کار فکری شدید برای چند ساعت طولانی می شود، برخی از اتفاقات جانبی بالقوه سمی فعالیت عصبی، در بخشی از مغز به نام قشر پیش پیشانی انباشته می شود.

ویلر توضیح می دهد: این اتفاق باعث می شود کنترل فرد بر تصمیمات تغییر کند، که به سمت اقدامات کم هزینه، بدون تلاش، بدون انتظار تغییر می کند، زیرا خستگی شناختی و فکری ظاهر می شود.

او اضافه می کند: در این زمان است که فرد از خستگی ذهنی و فرسودگی روانی صحبت می کند نه صرفاً خواب آلودگی.

خستگی ذهنی را مدیریت کنید

محققان امیدوارند این مطالعه کمک کند تا خستگی ذهنی را کمی بهتر درک کنیم. ویلر می‌گوید: نظریه‌های تأثیرگذار نشان می‌دهند خستگی نوعی توهم است که توسط مغز ایجاد می‌شود تا ما را وادار کند هر کاری را که انجام می‌دهیم متوقف کنیم و به فعالیت لذت‌بخش‌تری روی بیاوریم، اما یافته‌های ما نشان می‌دهد کار شناختی منجر به یک تغییر عملکردی واقعی یعنی تجمع مواد مضر می‌شود، بنابراین خستگی در واقع سیگنالی است که باعث می‌شود کار را برای هدفی متفاوت که حفظ یکپارچگی عملکرد مغز است؛ متوقف کنیم. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان